עורך דין צבאי

עורך דין צבאי – קווים לדמותו

אם העולם המשפטי מעניין אתכם, וגם העולם הצבאי – אתם יכולים לשלב בין השניים וללמוד עריכת דין עם התמחות בתחום הצבאי. עורך דין כזה הוא מאוד מבוקש, כי היום יש הרבה מאוד משפטים הנוגעים לדברים שקורים במהלך השירות הצבאי, כך שחוץ מעניין מקצועי אפשר גם להתפרנס בכבוד ולפרנס משפחה.

אם אתם צריכים עוד קצת מידע לגבי המקצוע הזה שנקרא עורך דין צבאי על מנת להחליט אם אכן לשם נושבת הרוח הפרטית שלכם – אתם בדיוק במקום הנכון. במאמר זה נסקור את תחומי העיסוק של עורך דין צבאי ונספק לכם את כל המידע שיוכל לסייע בידכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.

צבא ההגנה לישראל ומערכת המשפט

צבא ההגנה לישראל אינו נכלל במערכת המשפט הכללית, ויש לו מערכת שפיטה נפרדת. מערכת זו היא הרשות שאליה פונים במקרה של עבירות צבאיות, אולם לא רק בגינן, אלא גם בגין עבירות פליליות אזרחיות.

מי שיכול לייצג בתביעות שכאלה הוא רק מי שהוסמך להיות עורך דין צבאי, וחשוב למצוא עורך דין כזה כבר בשלב הראשון של הגשת התלונה.

חשיבות הייעוץ המשפטי

כל מי שמעוניין להגיש תלונה במסגרת אירועים שקרו בצבא, צריך לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין צבאי, שכן יש עבירות מיוחדות בחוק הצבאי שאינן דומות לחוק האזרחי, ולחלופין – הגנות מיוחדות על מבצעי עבירות שמשרתים בצה"ל ואינן חלות על אזרחים. לכן, כדי לדעת בדיוק היכן דברים עומדים, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין צבאיעורך דין צבאי בעל ניסיון רב בתחום, ולקבל ממנו הדברים מדויקים על הזכויות והחובות שמגיעים לאדם שאמור לעמוד למשפט.

עורך דין צבאי מקצועי ומנוסה מתמחה בכל החוקים המיוחדים החלים רק במערכת השפיטה הצה"לית, ויודע בדיוק איך לנהל את התביעה בצורה האופטימלית עבור מי ששכר את שירותיו.

אז מה צריך לעשות כדי להיות עורך דין צבאי?

כדי להיות עורך דין צבאי צריך קודם כל ללמוד עריכת דין, כדי להתמצא בכל מה שקשור לדיני המשפט הכללי. מעבר לכך, יש לעשות קורס מיוחד העוסק במשפט הצבאי, אשר מועבר על ידי פרקליט צבאי ראשי (פצ"ר) בשירות או לשעבר. כמובן שחשוב מאוד לעבור את ההסמכה על פי כל הדרישות, ולעמוד בהצלחה בבחינה המסכמת.

לסיכום – אם אתם אנשי צבע ברמ"ח איברכם והתחום המשפטי מעניין אתכם מאוד – כדאי מאוד שתשקלו להיות עורך דין צבאי – זו יכולה להיות עבודה מאוד מספקת, אשר תביא איתה עניין, צדק ופרנסה טובה. בהצלחה!

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן