טכנאי במות הרמה

עבודתו של טכנאי במות הרמה

במות הרמה הן כלי שעלול להיות מסוכן אם הוא לא מתוחזק בצורה המתאימה
עבודתו של טכנאי במות הרמה הינה עבודה חשובה ביותר. במות הרבה הן כלי לעבודה בגובה, אשר תחזוקה לקויה שלו עלולה לגרום לתאונות עבודה קשות מאוד אשר עלולות להסתיים במוות. טכנאי במות הרמה הם טכנאי מכונות המומחים בתיקון של במות הרמה וציוד עבודה לגובה, הכוללים בתוכם תיקון דפנות הידראוליות, תיקון הבמות עצמם, ותיקונים מכאניים נוספים. התמקצעות בתיקון במות הרמה הינו קריטי וחשוב מאחר ולכל כלי יש את הדגשים שלו וחשוב להכיר את הכלי מקרוב ולדעת טוב מאוד מהו המקור של כל תקלה ומהי הדרך הטובה ביותר לתקן אותה.

מה טכנאי במות הרמה בודק ומתקן?

ישנו מגוון רחב של תקלות שעשויות להופיע בבמות הרמה. רוב התקלות יהיו קשורות לבמה עצמה, למנוף או לזרוע ההרמה, או למנוע שמפעיל את הבמה. טכנאי במות הרמה מנוסה אמור לדעת לטפל בכל אחת מהתקלות הללו בלי קשר לדרגת החומרה של התקלה. תקלה בבמה עצמה לרוב תהיה תקלה פיזית המצריכה תיקון של המשטח עצמו, של מעקה הבמה וכיוצא בזאת. תקלות בזרוע או במנוף ההרמה הן תקלות מסובכות יותר אשר חשוב לתקן אותן במקצועיות רבה. מאחר וישנם סוגים שונים של זרועות ומנופי הרמה טכנאי במות הרמה צריך להכיר את כולם בכדי לספק את השירות הטוב ביותר. בנוסף, טכנאי טוב צריך לדעת לתקן גם בעיות מנוע בסיסיות שעלולות לקרות.

מהם הסיכונים בעבודה עם במות הרמה?

מאחר ובמות הרמה הן כלי לעבודה בגובה, ישנם סיכונים רבים בעבודה עם במות הרמה. למרות שטכנאי במות הרמה אינו מונף לגובה במקרים רבים הוא יאלץ לבצע תיקונים בבמות ההרמה כאשר הן במצב הפתוח שלהן ומתנשאות לגובה רב. הסיכונים הנפוצים כוללים נפילה מגובה, נפילה של ציוד מגובה רב אשר יכול לפגוע בטכנאי, סכנה של נפילת הבמה בזמן תיקון מנוף או זרוע, סכנה של התהפכות הבמה עקב חוסר איזון, סכנת התחשמלות, ועוד סכנות רבות מאוד. לכן כל טכנאי במות הרמה חייב להצטייד בציוד מגן הכולל קסדה ונעלי מגן אשר יעזרו להגן עליו מפציעות חמורות ואף מוות בעת תיקון במות הרמה. חשוב לזכור שבמת הרמה שצריכה לעבור תיקון לרוב אינה במצב טוב כל כך ולכן היא מסוכנת הרבה יותר מבמת הרמה תקינה.

עבודת הטכנאי הינה עבודה מאתגרת, אך מעניינת ומפתחת מאוד

כמו בכל מקצוע טכני אחר, עבודה של טכנאי במות הרמה הינה עבודה קשה ומלא סיכונים. עם זאת, זו עבודה מעניינת ביותר החושפת את העוסקים בה לעולם העבודה בגובה ומצריכה ידע טכני נרחב כמו גם הבנה בסיסית של חוקי פיזיקה. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת כך גם עולם במות ההרמה מתקדם וטכנאי במות הרמה לומד הרבה מאוד דברים חדשים בזמן עבודתו.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן