מנהל עסקים

מנהל עסקי גלובלי

מה זה מנהל עסקי גלובלי ואיך מגיעים למשרת ניהול מסוג זה?

העולם של היום, הוא עולם גלובלי. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשוחח עם אנשים בכל העולם, לשלוח מיילים, מצגות וחוזים ואפילו לבצע ועידות וידאו בזמן אמת. בעולם שכזה, אין זה מפליא שבכל חברה כמעט צריך מישהו שיעסוק בתחום הניהול הגלובלי.

מהו תפקיד המנהל הגלובלי?

המנהל הגלובלי, או אחראי על קשרי חו"ל בעגה אחרת, הוא מנהל שתפקידו הוא ליצור קשר עם גורמים רלוונטיים בחו"ל וכן לשמר קשרים שכבר נוצרו. זהו אדם בדרגה ניהולית לרוב, שלא רק מכיר את הלכות החוק במדינות השונות איתן הוא בקשר, אלא גם מכיר לעומק את המנהגים והנורמות. כאמור, הנורמות העסקיות וסגירת חוזים והסכמים משתנים ממדינה למדינה ומה שנהוג במדינה אחת, עלול להחשב כעלבון ממשי במדינה אחרת. מסיבה זו, ניתן לומר כי מנהל זה גם צריך להיות מחונן במיוחד בקשרי אנוש.

נמצאים על הקו

עוד אלמנט שחשוב להכיר על תפקידו של המנהל הגלובלי, הוא שמדובר באדם שחי על הקו. במילים אחרות, זהו תפקיד שבו נתב"ג משמש בתור המשרד, לעיתים אפילו יותר מן המשרד של החברה בה מנהל זה מועסק. כדי לקיים קשרים ענפים עם חו"ל אין מנוס לרוב, ומנהל זה צריך לבקר גם את האנשים איתם הוא נמצא בקשר שוטף. מה שאומר המון נסיעות לחו"ל, לעיתים אפילו על בסיס של פעם בחודש או פעם בשבועיים. יחד עם זאת, לרווקים שרוצים לראות עולם ולחוות תרבויות עסקיות שונות מאלו של ישראל, מדובר בהזדמנויות יקרות מפז מבחינה עסקית.

מנהל עסקים

איך מתברגים לתפקיד היוקרתי של ניהול עסקי- גלובלי

ראשית כל, חשוב לומר כי הכניסה לתפקיד זה לרוב מלווה באחריות רבה ודורשת ניסיון בניהול בינלאומי. יחד עם זאת, הדרך לשם מתחילה קודם כל בלימודי תואר ראשון במנהל עסקים. אלו נותנים את הבסיס לתיאוריות הקלאסיות שבהן עוסקים בעולם העסקים באופן בינלאומי. בנוסף על כך, במסגרת תואר זה לרוב ניתנת האפשרות לבחור התמחויות בשנה השנייה והשלישית ללימודים. בחלק ממוסדות הלימוד- בעיקר מכללות, אחת מן ההתמחויות היא ניהול גלובלי. התכנים לרוב יחסית דומים בהתמחות זו במוסדות השונים, אך השוני הוא לרוב במדינות בהן מתמקדים. בחלק מן המוסדות בוחרים להתמקד בשוק האירופאי והאמריקאי וקורסים רבים בהתמחות עוסקים בחוקים, חוזים והרשאות הקיימות בגושים אלו. במוסדות אחרים, לעומת זאת, ההתמקדות היא דווקא בשווקים מתעוררים דוגמת הודו, סין ויפן ואז בנוסף להלכות המסחר שם, נלמדים גם המנהגים העיקריים שיש להכיר, השונים מאוד מן הנהוג בישראל או במדינות אירופה.

לימודים זה לא מספיק כדי להכנס לתחום- גם הפרויקטים במהלכם חשובים

למרות הנאמר מעלה, לימודי ניהול בינלאומי, אינם עדיין הערובה היחידה לקבלה לתפקיד זה. כפי שאמרנו נדרש ניסיון כלשהו בתחום זה ולשם כך מומלץ מאוד לבדוק ולבחור בקפידה את הפרויקטים בהם לוקחים חלק במהלך הלימודים. במה כדאי להתמקד? פרויקטים הנעשים בשיתוף עם מוסדות לימוד בחו"ל או עם סטודנטים זרים, השתתפות בחילופי סטודנטים או באירוח סטודנטים מחו"ל וכדומה.

כאמור, בעולם הגלובלי של היום, כאשר קשרים נבנים בלחיצת כפתור, אין ספק כי החשיבות של תפקיד המנהל הגלובלי רק תלך ותגדל.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן