עבודה ככבאי לשריפות במנדפים

מערכות כיבוי למנדפים יכולות למנוע שריפות חמורות ולהציל חיי אדם. כבאי שמתמחה בשריפות במנדפים מוזעק לעיתים קרובות למסעדות, בתי מלון ומטבחים תעשייתים וכדאי לערב אותו גם בתחזוקה השוטפת.

חברות לייצור מזון משתמשות בשמן בישול המופק מן הצומח במקום בשמן המופק מן החי, והתוצאה היא בעיות כיבוי אש של שמן בוער וגם בעירה חוזרת לאחר הכיבוי. הדרך היחידה למנוע שריפות ודליקות חמורות היא להתקין מערכות כיבוי למנדפים. המערכות פועלות בצורה אוטומטית והן יכולות להציל חיי אדם ולמנוע פגיעה בלתי הפיכה ברכוש. יחד עם זאת, יש מצבים בהן המערכות לא מספיקות לתפקד ולכן הפתרון הוא להזעיק כבאי.
כבאי שמתמחה בשריפות במנדפים אחראי על חיסול מיידי של הדליקה. הוא משתמש בנוזל כימי המדכא את הדליקה וכך גם מונע הצתה מחדש. בנוסף, הזעקת כבאי יעילה לצרכי תחזוקה של מערכות כיבוי למנדפים. אלו מערכות המונעות פגיעה בכוח אדם ולקוחות, נזקים למכשירי בישול ואובדן רווחים עקב הפסקת פעילות.

הסכנות הקיימות בכיבוי שריפות במנדפים

איש מקצוע שמתמחה בהתקנה או תחזוקה של מערכות כיבוי אש למנדפים למסעדות ולכלל מפעלי הייצור מזון מתאים אותן לאיזורים שונים. הוא יכול להתקין את המערכות לטובת כיסוי איזורי בישול, חלל מסננים, ארובות ומנדפים וחללי ארובה. מעבר לכך, הוא נדרש להביא בחשבון את הסכנות הקיימות ולהתייחס לכל אחת מהן באופן ספציפי:

א. הצתת שקעים – התפקיד של המנדפים הוא לנדף את העשן והאדים מכלי הבישול שנמצאים מתחתם במטבח. המנדפים מתפקדים למעשה בתור ארובות, אך הסכנה נובעת מהקרבה שלהם אל מכשירי החשמל. הסכנה היא הצתה של השקעים הקרובים ושריפה שתתפשט בין הקירות או לחללים אחרים של המבנה.

ב. שאיפת עשן – שריפה במטבח פוגעת ביעילות של המנדפים ויוצרת כמויות גדולות של עשן בתוך זמן קצר. הסכנה היא שאיפת עשן לא מבוקרת ונזקים לריאות ולמערכת הנשימה של הלקוחות, העובדים או עוברי האורח.

ג. מילוט – מערכת כיבוי למנדפים שלא עובדת בצורה אוטומטית מונעת מילוט מהמבנה. הכבאי צריך להפעיל את המערכת באופן ידני, ולאפשר את פתיחת הדלתות או החלונות כלפי חוץ. הסכנה שקיימת בהיעדר מילוט היא דחק ועומס על המטבח.

חשוב לציין כי עודפי שומן נדבקים למנדפים עם הזמן ופוגעים ביעילותם. יש לבצע תחזוקה שוטפת של המנדפים, להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות ולהציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות. לא כדאי לחכות למקרי חירום על מנת להזמין טיפול במערכות כיבוי למנדפים ועדיף להקים תרופה למכה.

לסיכום, מערכת המנדפים חשובה מאוד לתפעול השוטף של מסעדות ומטבחים תעשייתיים. המערכת אחראית על נידוף העשן העולה מכלי הבישול, אך במקביל היא גם מהווה סכנה משמעותית לפריצת דליקות ושריפות. אפשר למנוע חלק ניכר מהתקלות בעזרת מערכת כיבוי אוטומטית ורצוי גם להתייעץ עם כבאי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן