עבודה בתור נהג הובלות

נהג הוא אחד מבעלי התפקידים החשובים ביותר אצל חברת הובלות. הנהג ממלא שורה ארוכה של תפקידים, למרות שבדרך כלל הוא לא מעורב בהובלה עצמה או בשינוע של הציוד לבית הלקוח. הנה לדוגמא כמה תפקידים חשובים של הנהג:

א. נהיגה – התפקיד העיקרי של הנהג הוא להגיע עם המשאית לכתובת שניתנת על ידי הלקוח. הוא צריך לבדוק מראש האם הוא מכיר את הכתובת בדירה שאליה עוברים והאם הוא יודע איך להגיע אליה באופן המהיר ביותר. מי שגר באיזור הצפון למשל צריך לתאם הובלות בחיפה עם נהג מקומי וכך לחסוך עוגמת נפש. מעבר לכך, הנהיגה על משאית מחייבת אחריות רבה ונסיעה זהירה במיוחד.

ב. סידור ציוד – רוב החברות מעדיפות שיהיה נהג נוסף בחלק האחורי של המשאית על מנת שיסדר את הציוד. המובילים מביאים איתם את הארגזים ואת הקרטונים, והנהג בוחר כיצד למקם אותם בתוך התא המרכזי. נהג מנוסה יחסוך מקום ויסדר את הציוד באופן שגם יקל על הפריקה.

ג. פריקה – התפקיד של הנהג כולל הכנה לקראת פריקה. עליו להוציא את הארגזים והקרטונים שנמצאים בחלק האחורי של המשאית, אל החלק הקדמי ואל במות ההרמה. כך ניתן לפרוק בקלות וביעילות את הציוד לבית החדש של הלקוח.

איזה ידע צריך על מנת להיות נהג של חברת הובלות?

יש מספר קריטריונים שעליהם צריך הנהג לענות על מנת לעבוד בחברת הובלות בחיפה או בכל מקום אחר בארץ. ראשית, עליו להחזיק ברישיון בדרגה 1C זהו רישיון לנהיגה על משאית והוא מאפשר לנהג לבצע את עבודתו עם מגוון רחב של רכבים. הרישיון מיועד לנהיגה על רכב מנועי מסחרי ורכב עבודה במשקל כולל מותר מעל 3.5 טון ועד 12 טון, גם כאשר ישנו גרור במשקל של עד 3,500 ק"ג.

הגיל המינימאלי למבחן עיוני לצורך קבלת רישיון 1C הוא 17.5 וזהו גם הגיל למבחן המעשי. הגיל המינימאלי ללימוד הוא 17 וניתן לקבל את הרישיון בגיל 18. יש צורך ב-32 שיעורים מעשיים לפחות כדי לקבל את הרישיון, אך בעלי רישיון בדרגה B חייבים ב-20 שיעורים לפחות. לצורך השוואה, רישיון בדרגה C מאפשר לנהג לנהוג על משאית של מעל 12 טון אך אותו ניתן לקבל מגיל 19.
מלבד הרישיון, הנהג צריך להיות מנוסה בהפעלת משאית ואספקת שירותי הובלות. עליו לעבור הכשרה ייעודית ולדעת כיצד להפעיל את הכלים השונים. חברת הובלות בחיפה אחראית על העסקת נהג מקצועי שמקפיד על הבטיחות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן