עבודה בתור חשמלאי מוסמך

קורס חשמלאי מוסמך הוא הדרגה השנייה בלימודי חשמלאות. אדם בעל רישיון של חשמלאי מעשי יכול להירשם לקורס כזה, ומיד אחריו הוא מוסמך לערוך תוכניות של 80X3 אמפר. החשמלאי עוסק בסוגים שונים של עבודות והעבודה דורשת ממנו הקפדה על בטיחות.

חשמלאי הוא אחד מאנשי המקצוע העסוקים ביותר. כל מכשירי החשמל שנמצאים סביבנו זקוקים מדי פעם לתיקון, ויש גם ביקוש אדיר לחשמלאים מצד קבלני בניין, חברות אחזקה ועוד. חשמלאי עוסק בתכנון, פיקוח, התקנה ואחזקה של מתקני חשמל ביתיים ותעשייתיים והוא יכול לעבור קורס ייעודי שמעניק לו תעודה רשמית. מבחינת דרגות, קורס חשמלאי מוסמך הוא הדרגה השנייה של לימודי חשמלאות. הדרגה הראשונה היא של חשמלאי מעשי, בעוד הדרגה השלישית היא של חשמלאי ראשי והדרגה הרביעית היא של חשמלאי מתח גבוה.

חשמלאי מוסמך רשאי על פי החוק לערוך תכניות חשמל של 80X3 אמפר. ניתן ללמוד את הקורס במכללות בכל רחבי הארץ והוא מבוקש בקרב סטודנטים בטווח רחב של גילאים. מסלולי הלימוד מעניקים לבוגרי הקורס תעודת גמר וסיווג מקצועי בפיקוח משרד התמ"ת. בנוסף, התכנים בקורס מעודכנים בהתאם לדרישות השוק והפיתוחים הטכנולוגיים הקיים. הקורס מורכב מהוראה פרונטאלית וסדנאות מעשיות וניתן להצטרף לשוק העבודה מיד בסיומו.

אפשרויות תעסוקה עבור חשמלאי מוסמך

הנה כמה מאפשרויות התעסוקה הבולטות שעומדות לרשות חשמלאי עם תעודת הסמכה מתאימה:

א. עבודה בתור עצמאי – רוב החשמלאים מתחילים את דרכם בתור עצמאיים. אין צורך בהוצאה כספית גבוהה על מנת להקים עסק מן הסוג הזה. חשמלאי יכול להשתמש בתעודת ההסמכה שקיבל מהקורס על מנת להציע את שירותיו ללקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. כל מה שהוא צריך לעשות זה לפתוח עסק פטור או מורשה ולהתנהל מול המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה ומס ערך מוסף.

ב. ארגונים ומפעלים – מי שמעדיף לעבוד בתור שכיר יכול להציע את עצמו כחשמלאי מוסמך של ארגונים ומפעלים. מוסדות פרטיים וציבוריים בכל רחבי הארץ מעסיקים חשמלאים במשרה מלאה, על מנת להתמודד עם עבודות פיקוח, תכנון ובנייה. גם מפעלים זקוקים לאנשי מקצוע מן הסוג הזה והשכר בענף נקבע בעיקר לפי שנות ניסיון. כתוצאה מכך, מומלץ להתחיל מוקדם ולהשתלב בארגון שיש בו אופק תעסוקתי לטווח הרחוק.

ג. המשך לימודים – יש לא מעט אנשי מקצוע בתחום החשמל שמעדיפים לנצל את ההסמכה שלהם על מנת להמשיך ללמוד. האפשרויות הנפוצות הן לימודי חשמלאי ראשי ולימודי הנדסאי חשמל, או אפילו לימודי תואר ראשון. איש מקצוע עם תעודת חשמלאי ראשי או מהנדס חשמל מרוויח משכורת גבוהה ומקבל קביעות תעסוקתית.

עבודה בתור חשמלאי מוסמך דורשת הקפדה על כללי בטיחות מחמירים. החשמלאי נחשף לרוב הוראות הבטיחות כבר במהלך ההסמכה, אך עליו לגלות אחריות גם בעבודה השוטפת.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן