בתי דפוס

הכל על עבודה בבית דפוס

אין כמו ריח של דיו על הבוקר

אומרים שהעבודה בבית דפוס היא קסומה. הזכות לראות כיצד חזון יצירתי הופך לחלק מה-DNA של העסק, היא הזדמנות שאסור להחמיץ. הנה הצצה קצרה לקסם הזה.

הכל מתחיל ברעיון גדול

התחנה הראשונה של בעל עסק חדש היא בית הדפוס. שם ייפגש עם מעצב גרפי ליצירת זהות עסקית על ידי עיצוב לוגו וסלוגן לעסק, בחירת הצבעים שיופיעו בצורה אחידה בכל מוצרי הדפוס של החברה, ויהפכו לסימן ההיכר שלה. במהלך הפגישה יוגדרו הצרכים של העסק ובהתאם לכך תתחיל עבודת העיצוב.

למעשה, עבודת בתי דפוס תורמת להצלחתו של העסק ולמידת ההתעניינות בו, שכן מוצר דפוס אטרקטיבי, צבעוני ונעים למראה ימשוך את תשומת לבם של הלקוחות, ויסייע, כך מקווים כל הצדדים, להגדיל את מעגל ההכנסות.

ראוי לציין כי תהליך עיצוב הלוגו ובחירת הצבעים תלויים לא רק ביצירתיות של המעצב הגרפי, אלא ובעיקר בתקציב שמקצה לכך בעל העסק, שכן הדפסת לוגו בצבע אחד עד שלושה צבעים זולה בהשוואה להדפסת לוגו צבעוני, ועובדה זו מן הראוי שתילקח בחשבון, כוון שהלוגו יודפס על כל מוצרי הדפוס של העסק, על מוצרי הפרסום, בגדי העובדים והשלטים לעסק ולכן – עלול להסתכם בהוצאה לא קטנה כלל.

המטרה: למשוך את תשומת לבם של הלקוחות המנומנמים

סקר שערכה ד"ר מינה צמח בישראל בשנת 2014 חשף כי הגולשים הישראלים מקדישים מחצית מזמנם הפנוי לגלישה ברשת, בהיקף שעות של 5-8 ליום.

נתון זה מלמד אותנו שני דברים חשובים: הראשון הוא שהישראלי סופג עשרות אם לא מאות תכנים שונים ביום, ומשך הזמן שהוא מקדיש לכל תוכן הוא פחות ממספר שניות. הנתון השני הוא שיכולתו להתרגש מעיצוב סטנדרטי היא נמוכה, ולכן יש צורך לתפוס את תשומת לבו בעזרת חידושים וחשיבה יצירתית.

לכן, חלק מפעולתו של הגרפיקאי בבית הדפוס היא למצוא את הדרך למשוך את תשומת לבו של הלקוח, גולש, קורא או מבקר, בעזרת לוגו יוצא מן הכלל, צבעים שיבלטו לעין ופונט שלא ניתן להתעלם ממנו.בתי דפוס

הדרך לעשות זו היא לנסות פונטים שונים, שילובים לא רגילים ועיצובים שאינם סטנדרטיים כגון: שילוב בין כתב לספרות בלוגו, שילוב בין עברית לאנגלית, שילוב איור שיעלה חיוך בעיני הלקוחות או סלוגן חצוף שיעורר תגובה מיידית.

נסכם ונאמר ששלב החשיבה הינו ארוך לעיתים ומעט מייגע, (כך יודו בלחש בעלי עסקים רבים), אך ההשקעה בעיצוב מוצרי הדפוס היא חיונית להצלחה, ולכן סיעור מוחין ארוך וקדחתני נחוץ לתהליך.

אחריי, למכונת הדפוס!

לאחר שנבחרו בהצלחה הלוגו, הסלוגן, הצבעים והפונטים המתאימים, וגובשה השפה העסקית בה הלקוח מעוניין להשתמש –  מועברת תבנית הדפוס להדפסה במכונות. פעולת ההדפסה קצרה (מספר שעות עד יום עבודה אחד) ובסופה מתקבלת תוצאה נהדרת שהיא מוצר דפוס "חם מהתנור" היישר לידי בעל העסק, וממנו – לקהל הלקוחות הרחב.

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן