השפעת רפורמות במערכת הפיננסית לאפשרויות קידום לבוגרים ללימודי שוק ההון

בעקבות משבר מניות הבנקים בשנת 1983 הוקמה ועדת בייסקי ועד לפרסום דוח מבקר המדינה לשנת 2003 פעלו ועדות וצוותים שונים בנושא הריכוזיות וניגודי העניינים אשר קיימים בפעילות הגופים הפיננסיים במשק הישראלי. הוועדות השונות התמקדו בבעיות המבניות של שוק ההון בארץ, בעיקר בגלל הריכוזיות וניגודי העניים בקרב הבנקים ולכן המליצו על רפורמות מרחיקות לכת במערכת הפיננסית הקיימת כדי לגבש פתרונות לבעיית הריכוזיות ולאפשר לגופים חוץ בנקאיים להתחרות במערכת הבנקאות הריכוזית. עם הנהגת הרפורמות החדשות במערכת הפיננסית נפתח השוק לתחרות וזו בשורה חשובה לבוגרי לימודי שוק ההון שכעת יכולים להשתלב במגוון משרות חדשות שנוצרו בענף ולהתקדם בו במהירות, וכך ליהנות ממינוף הקריירה האישית.

לימודי שוק ההון

הגברת התחרות המערכת הפיננסית המקומית

נגידת בנק ישראל פרסמה בתחילת שנת 2014 כי מטרתה להנהיג רפורמות במערכת הפיננסית המקומית, ובמיוחד להנהיג רפורמות בנקים. מטרת הרפורמות להביא לתחרות גוברת במערכת הפיננסית הקיימת בארץ וכן להתאים את ניהול הסיכונים של יתרות המט"ח ולפתח מסגרת חזקה ויציבה יותר של המערכת הפיננסית של כלל המשק בארץ. לכן, ניתן לראות בשנים האחרונות כי הונהגו רפורמות חדשות הנוגעות לבנקים כמו הוצאת ניהול קופות הגמל מהם, פיקוח ורפורמות חדשות שנקבעו על חברות הביטוח ואפן ניהול הסיכונים, רפורמות בניהול קרנות הפנסיה ועוד.

מכשירים פיננסיים חדשים

במקביל לרפורמות החדשות במערכת הפיננסית המקומית חלו שינויים בענף הבנקאות בארץ ובעולם, חלקם בעקבות המשבר הכלכלי האחרון. בנוסף, טכנולוגיות חדשות ומכשירים פיננסיים חדשים ומתקדמים צצו כפטריות אחרי הגשם והביאו לשינויים מרחיקי לכת בשוק ההון. כל אלו ועוד תרמו לאפשרויות קידום חדשות עבור בוגרי לימודי שוק ההון מאחר ואם בעבר רוב המשרות שהוצעו עבורם היו במערכת הבנקאית הרי כיום הם יכולים להשתלב לעבודה ולפתח קריירה מאתגרת ומשתלמת לא רק בבנקים אלא גם בבתי השקעות, בחברות הביטוח הגדולות והמובילות ובארגונים עסקיים וציבוריים מובילים במשק הישראלי.

מגמות חדשות בשוק ההון ובבנקאות

בעקבות הרפורמות החדשות מהשנים האחרונות במערכת הפיננסית בארץ ובעולם חל ביקוש לבוגרי לימודי שוק ההון אשר רוכשים במהלך לימודיהם ידע תיאורטי נרחב וניסיון מעשי חשוב המאפשר להם להשתלב במקומות העבודה בקלות ובמהירות. חשוב להדגיש כי לימודי שוק ההון נועדו להכשיר בוגרים בעלי השכלה מקיפה בתחומי הבנקאות ושוק ההון שמכירים מכשירים פיננסיים חדשים ומתקדמים בעולם הפיננסי כמו גם בעלי ידע תיאורטי ומעשי בתחומי ביטוח, השקעות, מימון, ניהול ושיווק.

כיום הגופים הפיננסיים מציעים מגוון רחב של שירותים ולכן יש להכשיר בוגרים מקצועיים ובעלי ידע תיאורטי נרחב בעמודי היסוד של הכלכלה המודרנית ושל הפעילות העסקית והמסחריים בשווקים הבינלאומיים, כמו גם בעלי כישורים איכותיים בתחומי השקעות בשוק ההון בארץ ובעולם.  

חשוב לציין כי הרפורמות במערכת הפיננסית בארץ ובעולם הולידו דרישה לבוגרי לימודי שוק ההון ואפשרויות התעסוקה רבות מאי פעם. לפיכך, לימודי שוק ההון פותחים בפני הבוגרים קשת רחבה של אפשריות לקריירה מצליחה בארץ ובחו"ל בתחום הפיננסי, לרבות בתחום ההשקעות והמסחר בשוק ההון.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן