ניקוי מנדפים וארובות

עבודה בתור מנקי מנדפים וארובות

לרובנו יש תדמית על מנקה הארובות כאדם עם מקצוע עתיק שכמעט אין בו שום צורך. חשוב מאד להבין שהצורך במקצוע זה דווקא הולך ועולה, בשל הביקוש הגבוה לשירות של ניקוי מנדפים וארובות. למעשה, הארובות עושות קמבק מרשים מאד. הסיבה לכך היא פשוטה מאד – בטיחות באש. בכל מטבח מקצועי יש להתקין מנדפים וארובות, וכיום גם במטבחים פרטיים רבים מתקינים מנדפים כאלמנט עיצובי וקליטת אדי המטבח – ומכאן ברור גם הצורך בשירות של ניקוי מנדפים וארובות, ובמנקי ארובות מקצועיים. אז אם אתם רוצים לעסוק בתחום – מה חשוב לדעת?

הפרטים החשובים על העבודה וההכשרה

  • האם נדרשת הכשרה? – אם אתם רוצים לעבוד כמנקי ארובות ומנדפים, אינכם צריכים לעבור קורס מיוחד. עם זאת, כשתתחילו לעבוד בתחום, אתם חייבים להשתלב בחברה קיימת, משום שאין לכם ההסמכה לבדיקת הארובות ומתן אישורניקוי מנדפים וארובות לכך שהארובה נקייה ותקינה. כפועלים כאמור תוכלו להשתלב בחברה קיימת, שגם תדאג לכל צורכיכם. אם תרצו לפתוח חברה משלכם – תצטרכו לעבור קורס מנהלי מערכות מנדפים וארובות, אשר נמשך כ70-80 שעות סה"כ, ורק אם תעברו את הבחינות בהצלחה – תוכלו לעבוד בתחום כעצמאים ומוסמכים לא רק לנקות – אלא גם לבדוק את מנדפים והארובות.
  • האם יש סיכון בעבודה? – בעבודה של ניקוי מנדפים וארובות ישנם כמה סיכונים מרכזיים. ראשית – אתם עובדים בסביבה שיש בה סכנה לדליקה ושריפה. אמנם המטבח צריך להיות כבוי לחלוטין, אך הסיכון תמיד קיים ויש לגלות ערנות. מעבר לזה, יש להיזהר משאיפה מוגברת של פיח ושאריות של שמן – שכן הדבר עלול להוביל למחלות כרוניות בריאות. יש לעבוד תמיד עם ציוד מגן מתאים כמובן. סכנה נוספת היא של נפילה – ומומלץ גם לעבור הכשרה בעבודה בגובה.
  • איזה ביטוח לעשות? – אם החלטתם לעבוד בתחום של ניקוי מנדפים וארובות חשוב מאד שגם תהיה לכם פוליסת ביטוח מתאימה. יש לבטח את עצמכם מפני תאונות בעבודה, מעבר לפוליסה שקיימת בביטוח הלאומי. הדבר חשוב במיוחד אם יש לכם עסק עצמאי ואינכם מבוטחים כפועלים בחברה קיימת.

עבודה עם שכר משתלם

מאחר שהביקוש לשירותי ניקוי מנדפים וארובות הוא גבוה למדי – מדובר על עבודה ששכרה בצדה, שבהחלט יכולה להיות גם מאתגרת וייחודית!

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן