עורך דין תעבורה

סטודנט למשפטים? כך נראה עבודתו של עורך דין לתעבורה

מה עושה עורך דין תעבורה?

מטרת עורך דין תעבורה, היא לתת סיוע משפטי למי שחשוד בעברות תנועה, ובמיוחד למי שנחשד בגרימת תאונת דרכים. עורך דין תעבורה מנסה לזכות את החשוד, ואם לא ניתן לזכות, אזי לדאוג להקלה בעונש, ולצמצום בפגיעה בזכויותיו של הנאשם. ישנם עבירות מסויימות בהן עורך הדין ינסה למנוע שלילת רישיון מהנאשם, ובמקרים בהם הנאשם גרם למוות או לחבלה, עורך דין תעבורה ינסה לבטל את עונש המאסר, או לפחות להפחית את משך המאסר, ואף להמיר את עונש המאסר בפועל בעבודות שירות.

עבודת עורך דין תעבורה בשטח:

סוד ההצלחה של עורך דין תעבורה מקצועי, הוא באמצעות עבודת שטח שהוא עושה. כדי שעורך דין תעבורה יוכל להצליח לעזור לנאשם, עליו ללמוד היטב את החומר. על עורך הדין לעבור בצורה מעמיקה ויסודית על דוחות המשטרה, ולברר מפי הנאשם מה בדיוק קרה. השלב הבא יהיה להכין את הנאשם לקראת החקירה המשטרתית. במהלך החקירה המשטרתית, כל מה שהנאשם יאמר, עלול לשמש לרעתו, וישמש כחומר מפליל בבית המשפט. לכן הדין ישב עם הנאשם לפני החקירה, ויסביר לו מה עליו להגיד במהלך החקירה, ומה לא להגיד. על עורך הדין והנאשם לנתח את המצב, ולהחליט על דרך פעולה. לעיתים עורך הדין יוכל להפריך אשמה, אך לעיתים עורך הדין יצטרך לנקוט בצעד של הסדר טיעון, בו הנאשם מודה על האשמה, ומקבל הקלה בעונשו.

קורס עריכת דין, התמחות בתעבורה:

באופן כללי, כל עורכי הדין לומדים את חוקי המשפט בישראל, ונושאי הלימוד די משותפים, אך כל סטודנט הלומד עריכת דין, בוחר לעצמו במהלך שנות לימודיו, תחום התמחות, ובו הוא לוקח קורסים. ישנם עורכי דין שיבחרו להתמחות בדיני משפחה, ישנם עורכי דין שיתמחו בתחום של רשלנות רפואית ודיני נזיקין, וישנם עורכי דין שיבחרו להתמחות בדיני תעבורה. עורך דין שרוצה להתמחות בתעבורה, ייקח קורסים שבהם לומדים לעומק את דיני התעבורה. התמחות זו, תסייע לעורך דין הצעיר לעבוד בסטאז' כבתור סטודנט מתמחה במשרד של עורכי דין והוא יעסוק כמתמחה בתחום התעבורה.

מה לומדים בקורס?עורך דין תעבורה

בקורס דיני התעבורה, ילמדו לעומק את כל דיני התעבורה בישראל. הסטודנטים ילמדו על כל סוגי עברות התנועה, ואת סוגי הענישה, וכמה נקודות עונשין מקבלים. בנוסף, הסטודנטים לומדים דיני פלילים, ואת סוגי הפגיעות השונים. עורכי הדין ילמדו להבדיל בין פציעה קלה, לבין פגיעה חמורה, ואף את העונש הניתן לפי החוק על גרימת מוות ברשלנות. הסטודנטים ילמדו לזהות מתי הפגיעה נעשה בשוגג, מתי במזיד, ומתי התאונה נעשתה בגלל רשלנות חמורה של הנהג. במהלך הקורס ילמדו הסטודנטים כיצד מזהים נהיגה מתוך שכרות, ומהו העונש הניתן בחוק על פגיעה שנעשית על ידי נהג שהיה תחת השפעת אלכוהול. הסטודנטים ילמדו באילו מקרים ניתן לזכות נאשם, ובאילו מקרים עדיף לוותר על כך, ולהגיע ישר להסדר טיעון.

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן