עורך דין תעבורה תאונות דרכים

עורך דין תעבורה לתאונות דרכים

מה עושה עורך דין תעבורה?

מעורבות בתאונת דרכים, או כאשר נהג נתפס על עבירת תנועה חמורה, יכולה לגרום למתן עונש חמור לנהג. במקרה של מעורבות בתאונת דרכים, הנהג הפוגע יואשם ואף עלול להיכנס לכלא. במקרה של עבירת תנועה חמורה, הנהג יכול לקבל שלילה של רישיון הנהיגה. מטרת עורך דין תעבורה, היא לסייע לנהג. ישנם מקרים בהם עבירת התנועה לא היתה חמורה כל כך, וישנם מצלמות שיוכלו להעיד על כך. לא תמיד הנהג הפוגע הוא אשם, לפעמים האשמה תהיה של הולך הרגל, או הנהג השני. לכן, עורך דין תעבורה מקצועי, ידאג שהנהג המואשם יצא זכאי, או לפחות להקל מעל עונשו של הנהג.

עבודת תעבורה בשטח:

כדי שעורך דין תעבורה יוכל להצליח לעזור לנהג, עליו ללמוד לעומק מה אירע. על עורך הדין לקרוא בעיון רב את דוחות המשטרה, ולשים לב היטב לכל פרט ופרט. עורך דין תעבורה ידבר עם עדי ראייה שראו את התאונה או את עבירת התנועה. לאחר לימוד החומר, עורך הדין יבחן את המצב ויגבש דרך פעולה. עורך הדין ינחה את הנהג כיצד לפעול. עורך הדין יכין את הנהג לחקירה, ויבהיר לו אילו דברים הוא יכול להגיד, ואילו דברים לא כדאי לו להגיד במהלך החקירה. עורך הדין ייצג את הנהג במהלך המשפט. לעיתים עורך הדין יפעל לכך שהשופט יזכה את הנהג, ויהיו מקרים שעוד לפני המשפט עורך הדין יביא להסדר טיעון. במסגרת הסדר הטיעון, הנהג יודה בעברות המיוחסות לו, ויקבל עונש מופחת.

קורס עריכת דין התמחות בתעבורה:

בכל אוניברסיטה ומכללה שבה לומדים משפטים, יש קורסי התמחות בתחומים השונים של המשפטים. אחד מהתחומים אותו ילמדו סטודנטים למשפטים בקורס התמחות מיוחד, הוא עורך דין תעבורה. בקורס זה ילמדו הסטודנטים את דיני התעבורה. מטרת הקורס, היא להקנות לסטודנטים ייחודיות בכך שהם מומחים בדיני תעבורה. מומחיות זו תעזור לסטודנטים כאשר יחפשו עבודה לסטאז', וכך יוכלו לעבור כמתמחים במשרד עורכי דין המתעסק בדיני תעבורה.

מה לומדים בקורס?עורך דין תעבורה תאונות דרכים

בקורס דיני תעבורה, לומדים כל מה שעורך דין תעבורה חייב לדעת. בקורס ילמדו בצורה יסודית כל דיני התעבורה. בקורס ילמדו כיצד משרד התחבורה קובע את ניקוד הענישה, וכיצד ניתן לעזור לנהג להפחית את הניקוד. בקורס ילמדו כיצד נשלל רישיונו של נהג, וכיצד ניתן למנוע זאת, או לקצר את זמן השלילה. אחד הנושאים המרכזיים בקורס, הוא החוק בעת תאונות דרכים. בקורס ילמדו באילו מקרים הנהג אשם בפגיעה בהולך הרגל, ובאילו מקרים האשמה מוטלת על הולך הרגל, ולא על הנהג הפוגע. בקורס ילמדו שאילו מקרים נהג שפגע ברכב שלפניו אשם, ובאילו מקרים אשם דווקא הנהג של הרכב הקדמי. בקורס ילמדו כיצד ניתן לזכות נהג מאשמה, ובאילו מקרים לקצר הליך משפטי ולגשת ישר להסדר טיעון.

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן