עורך דין ירושה

עורך דין ירושה

מה עושה עורך דין ירושה?

עורך דין ירושה עוזר גם לכותב הצוואה, וגם ליורשים. עורך דין ירושה עוזר לכותב הצוואה לכתוב את הצוואה, בצורה כזו שהצוואה תהיה ברורה, ולא תגרום למחלוקת בין היורשים, בגלל אי הבנה של סעיפים שונים בצוואה. עורך הדין יסייע לבני זוג כאשר הם רוצים לכתוב צוואה הדדית. מאידך, עוזר עורך דין ירושה ליורשים לפרש ולהבין את הצוואה, ובמקרים מסויימים, אף יסייע ליורשים לבטל את הצוואה, ולהחיל עליהם דין יורשים.

עבודת עורך דין ירושה בשטח:

כאשר עורך דין ירושה רוצה לסייע לכותב הצוואה, הוא יישב עם כותב הצוואה, ויעזור לו לנסח את הצוואה מילה במילה. עורך הדין ינחה את כותב הצוואה באילו מילים כדאי להשתמש, ואילו ביטויים עלולים להתפרש בצורה בעייתית, וימליץ להחליפם בביטויים אחרים. לאחר מכן, יפקיד כותב הצוואה את הצוואה בידי עורך הדין. לאחר פטירת כותב הצוואה, ייצור עורך דין ירושה קשר עם היורשים, וימסור בידם את הצוואה. עורך הדין יסייע ליורשי הנפטר להוציא צו קיום צוואה. כאשר אין מחלוקת בין היורשים, הליך הוצאת הצו יהיה פשוט, אך כאשר יש מחלוקות בין היורשים, עורך דין ירושה יצטרך להתערב. יהיו מקרים בהם עורך הדין ימליץ לפסול סעיפים בלתי חוקיים בצוואה. יהיו מקרים בהם עורך הדין יזהה שכותב הצוואה לא היה כשיר לכתיבת צוואה, ולא היה במצב של שיקול דעת, וכתב מחוסר צלילות. יהיו מקרים בהם עורך הדין יגלה שאחד מהבנים היה שותף בכתיבת הצוואה, ואז עורך הדין ימליץ לפסול את כל הצוואה, ולהחיל את דין היורשים.

קורס עריכת דין, התמחות דיני צוואות:

כאשר סטודנט לומד משפטים לצורך עבודה בתחום עריכת דין, עליו להחליט עוד במהלך לימודיו באיזה מהתחומים של עריכת דין הוא רוצה להתמחות. דיני צוואות, הוא חלק מכלל דיני משפחה. לכן מי שרוצה להתמחות בדיני צוואה, צריך לקחת קורסים מיוחדים בדיני משפחה, ובתוכם קורסים העוסקים בדינים של צוואות וירושה במדינת ישראל.

מה לומדים בקורס?עורך דין ירושה

בקורס של דיני צוואה, לומדים את כל מה שצריך לדעת עורך דין ירושה. בקורס לומדים כיצד כדאי לנסח צוואה, ואת סוגי הכתיבה והעריכה של הצוואה. בקורס לומדים מתי חל דין יורשים, ומתי אפשר להוציא צו קיום ירושה. בקורס לומדים מתי לזהות מקרים בהם הצוואה לא נכתבה בידי הכותב אלא בידי או בעזרת גורם נוסף, שדאג שהצוואה תיכתב לטובתו. או מקרים בהם הכותב לא היה צלול מספיק כדי לכתוב צוואה. בקורס לומדים כיצד עורך הדין מתנהל בבית משפט, ואילו טיעונים על עורך הדין להציג בכל מקרה. בקורס לומדים גם כיצד עורך הדין מלווה את היורשים לאחר הסדרת העניין המשפטי, ומסייע להם בכל ההליך של מכירת הדירה ונכסי המנוח, וכן בחלוקת הנכסים ועיזבון המנוח.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן