דודי שמש

עבודתו של מתקין דודי שמש בשנת 2022

התקנה של דוד שמש מחייבת הקפדה על סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ובטיחות. בנוסף, עליו להיות מספיק מקצועי כדי לדעת איך לבצע הרכבה נכונה וחשוב שהוא גם יהיה הוגן כדי לחסוך ללקוחות הוצאות מיותרות

דוד שמש הוא כיום אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל. מאז ומעולם היה הדוד אמצעי חימום מים שכיח בגלל תנאי האקלים בארץ שהופכים אותו לאידיאלי לכל אורך השנה, אבל לאחרונה הוא גם מקבל עדיפות על פתרונות חשמליים משיקולי חיסכון באנרגיה ושמירה על כדור הארץ. עם זאת, המיקום של הדוד והצורך לטפל בו בצורה עדינה מחייבים מעורבות של בעלי מקצוע ולרוב אי אפשר לעשות את זה לבד.

התקנת דוד שמש בצורה מקצועית

מעורבות של בעלי מקצוע מתחילה עוד בשלב ההתקנה. השלב הזה קריטי, כי הוא כולל גם את בחירת המיקום של מכל המים וגם את בחירת המיקום של הפאנלים הסולאריים. בגלל שמיקום טוב של הפאנלים אחראי בצורה ישירה על הביצועים של הדוד ועל היכולת שלו לחמם מהר גם כמויות גדולות יחסית של מים, חשוב לבחור נכון את בעלי המקצוע שלוקחים אחריות על תהליך ההתקנה.

מה נדרש כדי לבצע התקנת דוד שמש?

תהליך ההתקנה של דודי שמש מורכב מכמה שלבים. בשלב הראשון, טכנאי אמין והוגן יכול להגיע על מנת להמליץ לכל לקוח איזה דוד הוא בדיוק צריך. בחירת הדוד בשלב הזה תהיה מבוססת על שיקולים שונים כגון החברה, נפח המכל, סוג הפאנלים וכן הלאה. בשלב השני, מתאמים מועד להתקנה ומגיעים עם ציוד מתאים כדי לבצע אותה על הגג או בכל מקום אחר. 

שיקולי בטיחות של מתקין דודי שמש

מתקין או טכנאי של דודי שמש הוא איש מקצוע שצריך להביא בחשבון שיקולי בטיחות על בסיס יום יומי. זה אומר לדוגמא שעליו להתייחס לא רק למיקום הגיאוגרפי של הדוד מבחינת היעילות והתפוקה שלו, אלא גם להביא בחשבון את מידת ההשפעה של ההתקנה על הנגישות במקרה של תקלה או טיפול בבעיות. בנוסף, כל מתקין חייב לשמור על הבטיחות האישית שלו ושל הסביבה.

איך בוחרים טכנאי דודי שמש?

היכרות עם התפקידים של בעלי מקצוע יכולה לעזור לבחור אותם בצורה מבוססת וטובה יותר. טכנאי או מתקין דוד למשל כדאי לבחור לפי מספר שנות הניסיון שיש לו, הזמינות והמחיר שהוא גובה. במקביל, כדאי לקבל המלצות על מתקינים וטכנאים ולהתייעץ עם חברים, קרובים ובני משפחה. אם רוצים להתקין דוד חדש ולא יודעים למי לפנות כדי לעשות את זה, אפשר גם להרחיב את החיפוש ולאסוף חוות דעת באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.

איך הופכים להיות טכנאי או מתקין?

המון אנשים רוצים להשתלב בתחום של חימום מים על ידי הסמכה כטכנאים או מתקינים של דודים. הדרך למקצוע הזה עוברת בהסמכה קצרה יחסית, שבסיומה מקבלים תעודה מקצועית שמאפשרת לעסוק בתחום באופן אמין ומפוקח. עם סיום הלימודים וההכשרה, אפשר לבחור האם להציע שירותי התקנה או טיפול בתקלות באופן עצמאי או כשכירים באחת מהחברות הגדולות המייצרות את הדודים ונותנות אחריות.

האם שווה לעבוד בתור מתקין או טכנאי?

הביקוש הגבוה לדודי שמש הופכת את המשרה של מתקין או טכנאי למשתלמת מאוד. כיום ניתן לעבוד בתור מתקין או טכנאי כמעט בכל רחבי הארץ, לספק את השירות גם ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים ואף להתפתח באופן עצמאי. בנוסף, טכנאי דודים יכולים להתפתח ולהתמחות בעוד סוג של מערכות סולאריות לחימום מים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן