עבודה כטכנאי דוודים

אין בישראל קורס שמאפשר ללמוד איך להיות טכנאי דוד שמש בצורה עצמאית, אבל כן יש מסלולים שמשלבים בתוכם את התכנים ואת חומרי הלימוד הרלוונטיים. אז איפה לומדים את זה, מה המשכורת הממוצעת או המקסימאלית והאם עדיף לעבוד כשכירים או עצמאיים? הנה כל התשובות

דוד שמש הוא אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל. יתרה על כך, זו המצאה ישראלית בעלת שם עולמי שמנצלת בצורה האופטימאלית את תנאי האקלים בארץ. כפועל יוצא מכך, כמעט על גג של כל בית פרטי או בניין מגורים משותף יש דוד שמש. המשמעות היא שלא רק שמדובר באמצעי חימום יעיל ושכיח, אלא גם במקצוע שיש המון לאן לצמוח ממנו.

קורס עצמאי שיהפוך אותך לטכנאי? כרגע אין דבר כזה

הבעיה היא שאין בישראל קורס עצמאי שמאפשר לגברים או נשים להפוך להיות טכנאי דוד שמש. היעדר קורס כזה קשור במובן מסוים להנחיות של גופים רגולטוריים, כי אין גם דרישה לתעודה מסוימת. מצד שני, כן חייבים להיות למשל בעלי הסמכה בחשמל כדי להתעסק בתחום החשמל או בעלי הסמכה בשרברבות על מנת להציע פתרונות אינסטלציה. 

איפה לומדים את התחום?

החדשות הטובות הן שקיימות מכללות ברחבי הארץ שמשכילות לשלב קורס טכנאי דוד שמש במסגרת קורסים קיימים. אלו בדרך כלל קורסים שעוסקים באינסטלציה, אם כחלק ממסלול פרטי של מוסד הלימודים ואם כחלק מהכשרה מטעם שירות התעסוקה של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. בכל מקרה, מדובר לרוב על קורס שרברבות תברואתית סוגים 1 פלוס 2 ותנאי הקבלה אליו יחסית נוחים. 

מה צריך לדעת כדי לעבוד בתחום?

הדרך באמת ללמוד את התחום היא להשלים את ההסמכה הפורמלית, אבל אז לגבות אותה עם הכשרה מעשית ועיונית מהשטח. במילים אחרות, כדאי להקדיש לפחות כמה שבועות כדי להצטרף לבעלי מקצוע שכבר עובדים בתחום של טכנאות דודי שמש וללמוד מהם. באופן הזה לומדים את המקצוע על הצד הטוב ביותר, יודעים איך לטפל בתקלות הנפוצות, מזהים בעיות שחוזרות על עצמם בכל רחבי הארץ ומשננים גם את הנחיות הבטיחות והדרישות המינימאליות. 

מה המשכורת ולאן אפשר להגיע?

טכנאי דוד שמש מתחיל יכול להרוויח כ-7,000-12,000 ש"ח. עם הזמן וצבירת ניסיון ומיומנות, יכול להיות שהטכנאי יגיע למשכורות גבוהות יותר. מנגד, יש לזכור גם שקיימים הבדלים בין עבודה בתחום בתור עצמאיים לבין עבודה כשכירים: המשכורת של עובדים שכירים למשל יחסית קבועה ויציבה, אבל היא מוגבלת מבחינת תקרת הזכוכית שלה. לעומת זאת, אדם שעובד בתור עצמאי יכול לפתוח עוסק מורשה, להעסיק עוד אנשים וכך להגדיל את הרווחים שלו.

האם עדיף לעבוד בתור עצמאי או שכיר?

עבודה כטכנאי דוד שמש מתאפשרת מתאימה למי שאוהבים את תחום החשמל והאינסטלציה. אם ההתלבטות היחידה היא רק בין סטטוס העסקה של עצמאיים לבין שכירים, השיקולים הרלוונטיים לא יהיו קשורים רק למודל התשלום אלא גם להעדפות אישיות: גמישות וקביעות מול עצמאות. 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן