מכונות CNC

עבודה כטכנאי מכונות CNC

טכנאי CNC מפעיל בקר ממוחשב שמתוכנן לקבל קלט בשפת הוראות סטנדרטית, על מנת להניע כלי עיבוד שבבי. כיום יש ביקוש

משמעותי לטכנאי CNC ולכן השכר עולה בהתאם. בנוסף, עבודות עם מכונות CNC מעניקות אתגר וניתן לשלב אותן עם כרסומת, מחרטה, מקדחה או כלים לעיבוד אחר.

אלו המאפיינים הבולטים של המקצוע

א. הכשרה – קורס CNC מכשיר אנשי מקצוע לעבודה בתחום של עיבוד שבבי. ההכשרה כוללת קורס עיוני ושיעורים מעשיים. במהלך הקורסים לומדים המועמדים על שימוש בכלים שונים כמו קריאת שרטוטים במכונה, חומרי גלם ותוכנות תיב"מ. בנוסף, בתחום של מכונות CNCעיבוד שבבי ומכונות CNC יש מגוון רמות הכשרה. הרמות הן כוון ומפעיל CNC, בקר, סטאפיסט, תכנת ומנהל ייצור או מנהל עבודה.

ב. ציפיות שכר – השכר עבור עבודה כטכנאי CNC תלויה ברמת ההכשרה ובניסיון הנצבר. תוכניתן CNC ללא ניסיון שעובד 190 שעות בחודש מרוויח בממוצע 6,000 ש"ח, לעומת מהנדס מכונות שיכול לעסוק בפירוק או הרכבה של מכונות CNC שירוויח 11,000 ש"ח. טכנאי CNC מרוויח 6,500 ש"ח כאשר יש לו ניסיון של 2-5 שנים, בעוד תכנת חריטה עם שנה ניסיון ירוויח 5,000 ש"ח. מתכנת CNC מרוויח באופן עקרוני 27 ש"ח לשעה כל עוד אין לו מספיק ניסיון מעשי בתחום.

ג. אפשרויות קידום – ניתן להתקדם כטכנאי CNC באמצעות הכשרה או צבירת ניסיון. האופציה הראשונה כוללת הרשמה לקורסים באחד ממוסדות הלימוד המאושרים על ידי הגורמים הרלוונטיים, בעוד האופציה השנייה מתאימה למי שכבר עובד בתחום.

היתרונות של עבודה עם מכונות CNC

עבודה עם מכונות CNC נחשבת לחלק בלתי נפרד מענף התעשייה של העתיד. בכל יום שעובר יש יותר פרויקטים המבוססים על מכונות מן הסוג הזה, בעיקר בתחומי התעשייה הקלה. מי שמצליח למצוא עבודה כטכנאי CNC יכול להבטיח לעצמו אופק קידומי משמעותי. התחום מעניין ומאתגר, הוא משתנה לעיתים קרובות וניתן להשתלב בזכותו גם במוסדות ציבור, מפעלים ועוד.

לסיכום, עבודה כטכנאי CNC מתאימה לאנשים אחראיים. ההכשרה ניתנת בקורס ייעודי ורמת השכר נקבעת לפי הניסיון.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן