ארובות

עבודה כטכנאי ארובות, הסיכונים ותעריפי השכר

בתים ובתי עסק שיש בהם ארובה או מנדפים זקוקים באופן קבוע לתמיכה של טכנאי שמטפל במרכיבים אלה

ישראל היא מדינה שבה צרכים של חימום תופסים תפקיד שנדמה לעתים קרובות כמשני לעומת צרכים של קירור. בעוד ימי הקיץ שלנו ארובותהם חמים בצורה בולטת ולעתים בלתי נסבלת, ימי החורף שלנו לא תמיד מגיעים לרמות קור שדורשות חימום איכותי של ממש, בוודאי בכל אזור רצועת החוף. לעומת זאת, באזור ההרים, ירושלים, הצפון ובחלקים מסוימים מהמדבר – ישנה נחיצות גדולה מאוד בפתרונות חימום איכותיים של קמין או אח. בבתים שכאלה תהיה גם ארובה, בין אם מדובר בארובה של קמין גז שיוצאת לכיוון המרפסת, ובין אם מדובר בארובה ארוכה של ממש שיוצאת מהגג, ובצדה התחתון ישנו קמין עצים או קמין דלק. עוד אחד מהצרכים הבולטים של מוסדות רבים, בעיקר מטבחים תעשייתיים ומעבדות כימיות שונות, הוא בתכנון והקמה של מערכות מנדפים, שמסננות את האוויר ומושכות את האוויר המלוכלך כלפי מעלה והחוצה מן המבנה, בדיוק כמו ארובה. המכנה המשותף בין הצרכים הללו הוא באיש המקצוע המטפל בהם – טכנאי ארובות ומנדפים. נבין קצת מה כוללת העבודה של איש המקצוע הזה.

קצת על עבודתו של טכנאי הארובות, הסיכונים, השכר ופרטים נוספים

  • טכנאי ארובות ומנדפים הוא איש מקצוע שתחום התמחותו הוא כאמור במערכות נידוף של אוויר אל מחוץ למתחמים סגורים. במרבית המקרים, העבודה של טכנאי המנדפים והארובות תתרכז בעיקר בניקוי של המערכות הללו, אך גם בפתרון תקלות של ממש ולעתים בעבודה בתנאים קיצוניים של לכלוך, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על גובה. טכנאי הארובה והמנדף חייב להיות דמות מקצועית במיוחד שעברה הכשרה במערכות שונות של נידוף אוויר, כך שהוא יודע לתת לנו מענה בכל צורך בתחום זה ולאתר ולטפל בתקלות.
  • הסיכונים הנלווים לעבודה כטכנאי בתחום זה הם בעיקר סיכונים בריאותיים של שאיפת פיח ועשן (בהם מטפלים עם מיגון הולם), וסיכון המלווה לעבודה בגובה כמובן. כמובן שכל סיכון שכזה מתבטא גם בדירוג השכר של הטכנאי, וכעת נגע בכך.
  • טכנאי בתחום הארובות והמנדפים מרוויח פר עבודה, סכום שיכול לנוע בין 300 ₪ לניקוי מטר ארובה בקוטר קטן, עד סכומים של אלפי שקלים (אפילו 5,000 ₪) בניקוי ארובה מורכב במיוחד או בתיקון תקלות ספציפיות. ניקוי מנדפים היא מלאכה שהשכר עליה נע בין 1,500 ל-2,000 ₪. אם יש ממד של עבודה בגובה במסגרת עבודתו של הטכנאי, רמת התשלום עולה מידית בסך של 20-50% בהתאם למדיניות החברה או הטכנאי עצמו.

בשביל לעבוד כטכנאי בתחום זה צריך הרבה מוסר עבודה, אבל הרווח יכול להיות גדול מאוד

טכנאי ארובות לא עובד בעבודה קלה. מדובר בעבודה פיזית, לעתים מסוכנת, מתישה ומלכלכת – אבל קל מאוד לראות שהתגמול עליה בהתאם. אם זה מסקרן אתכם, בדקו מהן האפשרויות שלכם בתחום זה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן