עבודה בתור מטפל פציעות

עבודה בתור מטפל פציעות

פציעות גוף נגרמות בגלל שורה ארוכה של סיבות ולכן יש גם מגוון רחב של טיפולים. אדם שרוצה לעבור בתור מטפל פציעות צריך לבחור במה הוא מתמחה. בחירת התמחות נובעת מהרקע של המטפל, מרמת ההסמכה שאליה הוא רוצה להגיע ומהתפקידים שמעניינים אותו. אפשר למשל לבחור להתמחות בפציעות של ספורטאים ולהציע להם מדרסים לפציעות שונות, או לחילופין לעבוד כמטפל בפציעות של קשישים ומבוגרים.

לימודים והכשרה

 

הלימודים שמכשירים אנשי מקצוע כמטפלים בפציעות שואבים השראה מהתחומים הבאים:

א. אורטופדיה – רוב המטפלים בוחרים אסטרטגיית טיפול מתאימה לאור עקרונות האורטופדיה. בעזרת אורטופדיה ניתן לטפל ברוב סוגי הפציעות או לזהות את הגורמים לפציעה. כמו כן, מטפל עם רקע באורטופדיה יכול להשתמש בידע שעומד לרשותו כדי להפנות את המטופל לאנשי מקצוע נוספים ואחרים.

ב. פיזיותרפיה – טיפול שמבוסס על פיזיותרפיה מחייב את המטפל ללמוד את התחום מקרוב. בניגוד לפיזיותרפיסט שמתמקד בהשפעות הפעילות הגופנית הטיפולית על הפציעה, המטפל בוחן את המקרה לעומקו ומכיר גם בנסיבות הספציפיות.

ג. שיקום – עבודה בתור מטפל פציעות כוללת בתוכה אלמנט מרכזי של שיקום. אפשר ללמוד על מסלולי שיקום כבר במהלך ההכשרה, או לטפח מסלול שיקום עצמאי בהמשך. השיקום נדרש להתאים לסוג הטיפול ולגיל של המטופל.

עבודה בתור מטפל פציעות

סוגי פציעות ודרכי טיפול

 

על מנת שתוכלו להתאים את שיטת הטיפול תצטרכו להכיר את פציעות הספורט בהן תוכלו להיתקל בתור מטפלים. אחת מהן היא שברי מאמץ. שברים אלו עלולים להופיע לאחר עומס חוזר של קפיצות וריצות ארוכות. דוגמה נוספת ושכיחה היא הדורבן. התופעה הידועה ביותר לכאבים באזור העקב. הדורבן עלול להופיע לאחר עמידה ממושכת, נעלים לא מתאימות לסוג הכושר, כגון ריצה. הפתרון המוכר ביותר הינו התאמת מדרסים למטופל, טיפול נוסף יכלול התאמת אימון גופני לחיזוק האזור.

 

קהל יעד

 

עבודה בתור מטפל פציעות מתאימה למי שרוצה להשתלב בתחום או מגיע בעצמו עם רקע דומה. קהל היעד כולל גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ולצד ספורטאי עבר יש גם כאלה בלי ניסיון משמעותי. העבודה כמטפל פציעות מתאימה לאנשים סבלניים ולמי שיודע כיצד להדריך אחרים.

אפשרויות תעסוקה

 

הרבה גופים בארץ ובעולם מעסיקים מטפל בפציעות באופן קבוע. מלבד קופות ובתי חולים, יש ביקוש למטפלים בפציעות במרפאות אורטופדיה פרטיות ובקבוצות ספורט. לצד אלו יש לציין את העובדים שמציעים שירותי התאמת מדרסים ופתרונות אורטופדיים גם באופן עצמאי. אפשרויות התעסוקה נבחרות לפי הרקע של המטפל והידע שעומד לרשותו כתוצאה מהתהליך הארוך של ההכשרה וההסמכה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן