הסעות בירושלים

עבודה כנהג אוטובוס בחברת הסעות

אדם שרוצה להתקבל לעבודה כנהג אוטובוס בחברת הסעות נדרש לקבל רישיון מתאים. זהו רישיון נהיגה לרכב ציבורי והוא תקף גם עבור אוטובוס זעיר. מבחינת משרד התחבורה, על מנת לקבל רישיון לנהיגה ברכב ציבורי יש צורך במענה על דרישות ספציפיות.

הדרישות העיקריות מהנהג הן להיות תושב הארץ, מעל גיל 21, עם אישור לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בעל רישיון נהיגה לרכב פרטי או משא במשך שנתיים בתוקף לפחות ועם 8 שנות לימוד. כמו כן, הדרישות מחייבות היעדר רישום פלילי או תעבורתי ומעבר בהצלחה של קורס לנהגי רכב ציבורי של משרד התחבורה. לבסוף, על המועמד שמעוניין ברישיון נהיגה לרכב ציבורי מסוג אוטובוס או אוטובוס זעיר לעמוד במבחן נהיגה עיוני ומעשי.

הסעות בירושלים

אופי העבודה כנהג אוטובוס בחברת הסעות

מי שעומד בדרישות משרד התחבורה ומעוניין להגיש מועמדות לעבודה בחברת הסעות צריך להכיר את אופי המשרה. הנה כמה מאפיינים בולטים של העבודה ושירותים אותם היא כוללת:

א. הסעות לפי אזורים – כל חברת הסעות מציעה סוג אחר של שירותים. יש חברות שמעסיקות נהגים להסעות עירוניות בלבד, לעומת חברות שמגייסות נהגי אוטובוסים עבור הסעות בין עירוניות. סוג ההסעה משפיעה גם על קהל היעד: הסעות עירוניות מתבצעות עבור קבוצות, תלמידים ועובדים, לעומת הסעות בין עירוניות שמזוהות עם תיירים ואירועים.

ב. שכר והטבות – השכר הממוצע של נהג אוטובוס בחברת הסעות נקבע לפי מספר שעות הנסיעה. הנהג יכול לקבל תוספת שכר על שעות נוספות ותוספת על מתן שירותים בשבתות וחגים. את נתוני השכר ניתן לברר מראש מול נציגי החברה, כמו גם לדרוש העלאה אחת לתקופה מסוימת.

ג. דרישות מיוחדות – חלק מהחברות שעוסקות בתחום ההסעות מחייבות את העובדים להחזיק ברישיון נהיגה גם עבור סוגים אחרים של רכבים, שהם לא בהכרח אוטובוס ואוטובוס זעיר. הסיבה לכך היא שהחברה מעוניינת להעסיק עובדים עם יכולות מגוונות.

לסיכום, עבודה כנהג אוטובוס בחברת הסעות מתאימה רק לבעלי רישיון מתאים. כדאי לבדוק את הדרישות המיוחדות של החברה ולברר לגבי תשלום על הסמכה והדרכה.

המאמר באדיבות – אור ירושלים – חברת הסעות

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן