מנהל מחסנים

עבודה כמנהל מחסנים בחברות שירותי אחסנה

שירותי אחסנה – מה הם כוללים?

שירותי אחסון, הינם שירותים אשר מיועדים לאחסון ציוד מכל סוג שהוא במחסנים המיועדים לכך. השירות ניתן לפרקי זמן קצרים או ארוכים, בהתאם לצרכים של הלקוח. בשירותים אלה נעזרים במקרים שונים:

תכולה של דירה –  אחסון תכולת דירות הוא אחד השימושים הפופולאריים בקרב שירותי האחסנה, שירות זה רלוונטי במיוחד בעת תקופת שיפוצים, רילוקיישן לחו"ל, תקופת מעבר בין דירות, קבלת תכולה בירושה.

אחסון ציוד יקר – ציוד יקר יכול להיות ציוד בעל ערך כספי רב, כגון: חפצי אומנות, תכשיטים יקרים ואף ציוד שנחשב לבעל ערך סנטימנטלי גבוה, כמו מדליה אולימפית, כלי נגינה אהוב ועוד.

אחסון לעסקים – חברות ועסקים שונים זקוקים לעיתים למחסנים לשם אחסון הסחורה לטווחי זמן שונים. שירותי המחסנים להשכרה מהווים פתרון יעיל במקרים אלה.
אחסון ליבואנים – אחסון המותאם עבור יבואנים שונים המייבאים סחורה מחו"ל, וכן יבואנים מאתרי מסחר כמו אמזון, אייביי, תחום פופולארי במיוחד כיום.

 

מנהל מחסנים

תפקיד מנהל מחסנים בחברות אחסון

מנהל המחסנים בחברות המספקות שירותי אחסון אחראי בעצם על ניהול ופיקוח על המחסנים המיועדים להשכרה. על המנהל לדאוג כי המחסנים יהיו מוכנים וכשירים לאחסון של כל סוגי הציוד במסגרת שירותי האחסון שהחברה מספקת.
בדיקת אמצעי אבטחה והגנה על הציוד – המחסנים בחברות המקצועיות בתחום זה הם לרוב מחסנים מתקדמים המציעים מגוון אמצעי מיגון ואבטחה, כגון: מיגון אש, מערכת בקרת אקלים, מצלמות אבטחה ועוד מגוון אמצעים שחשוב מאוד לבדוק את תקינותם באופן תדיר לשם מניעת גניבה או גרימת נזק לציוד.

תחזוקה שוטפת – מעבר לבדיקת תקינות אמצעי המיגון והאבטחה על מנהל המחסנים לדאוג כי במחסנים יישמר סדר וניקיון, אוורור מספק וכן לבצע עבודות הדברה בתקופות שונות.

אחסנת התכולה והציוד למחסנים – כמו כן, מנהל המחסן מפקח על הציוד אשר נכנס למחסנים ומוודא כי הוא מאוחסן במקום מתאים כהלכה.

דרישות העבודה

כמו כל עבודה בתחום ניהול מחסן ולוגיסטיקה מנהל מחסן נדרש לידע מקצועי עם שילוב של מיומנות ואף כח פיזי במקרים מסוימים. תכונות חשובות נוספות הן יכולות סדר וארגון וכן יכולת ניהול מלאי ממוחשב. כיום כל המלאי במחסנים מתבצע בתוכנות מחשב ייעודיות לכן יש צורך בידע בסיסי בהפעלת מחשב. הכשרה רלוונטית – לשכת המסחר מציעה קורסים רלוונטיים בתחום ניהול המחסן הממוחשב ולוגיסטיקה, קורסים דומים מועברים גם במכללות שונות בארץ. אין ספק כי קורס זה נותן יתרון לאלה אשר מעוניינים לעבוד בתחום.

סדר, אחריות ומקצועיות

לסיכום, עבודת ניהול מחסנים בחברות אחסון דורשת יכולות סדר, ארגון וניהול מקצועי. לרוב מדובר באחסון של ציוד רב ערך ולכן על המנהל, לו יש מפתחות וגישה מלאה לכל המחסנים, יש אחריות רבה לניהול נכון של המחסנים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן