גב

עבודה כמנתח גב

ניתוחי גב הם מהניתוחים המסובכים והמורכבים ביותר בעולם הרפואי כיום

הגב שלנו הוא הבסיס של הגוף שלנו. כאשר הגב שלנו כואב או חס וחלילה נפגע, ההשפעה היא על הגוף שלו, החל מקושי בתנועה ועד מצבים של שיתוק של ממש. במצבי קיצון בגב שלנו, כאשר הפגיעה היא חמורה ואנחנו זקוקים להתערבות חיצונית מקצועית, אנחנו נפנה לרופא מומחה שעובד בתור מנתח גב. מנתחי גב הם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בעולם הרפואי המודרני, והעבודה שלהם היא מורכבת ועדינה ברמה הגבוהה ביותר. כעת, נכיר את הדרך להפוך לרופאים מנתחים שכאלה, ואת העבודה עצמה.

על העבודה כמנתחי גב, הלימודים בתחום והתחומים בהם עוסקים

על מנתחי גב ועבודתם? כירורגיה של הגב היא תחום המשלב בין שני תחומים רפואיים כירורגיים שונים. התחום הראשון הוא כמובן זה האורתופדי – כירורגיה של מערכת העצמות והשרירים בגוף האדם. התחום הראשון הוא הנוירוכירורגיה – ניתוחים של מערכת העצבים המרכזית וההיקפית בגוף האדם. הסיבה ששני התחומים האלה משולבים בעבודתו של מנתח גב היא חוט השדרה והעצבים הרבים שיוצאים ממנו, וכמובן שגם החוליות, עמוד השדרה המכסה את חוט השדרה והעצמות הרבות באזור הגב.

כיצד לומדים את התחום? מסלול הלימודים המוביל אותנו לעבודה כמנתחי גב הוא ממושך ומאתגר. מנתח גב צריך קודם כל ללמוד רפואה – והקבלה היא כידוע לא פשוטה כלל, בין אם לומדים בארץ ובין אם בחו"ל. לאחר שבע שנות לימודי הרפואה והסטאז', מתחילים התמחות. ההתמחות תהיה בדרך כלל בכירורגיה אורתופדית, וזוהי התמחות שנחשבת לארוכה ביותר – 6-7 שנים. ההתמחות צריכה להיות ספציפית ביחידות של ניתוחי עמוד שדרה וגב, ולאחריה ניתן להתחיל לעבוד כמנתחים מן המניין. במקרים רבים מבצעים גם תתי התמחויות בניתוחי גב שונים – ניתוחים מורכבים, הסרה של גידולים ועוד.

הדרך לעבודה בתור מנתחי גב היא ממושכת וקשה, ולכן מדובר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה

כשאתם פונים למנתח גב עבור סיבה כלשהי, אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר באיש מקצוע מהשורה הראשונה בעולם הרפואי המודרני. הסיבה לכך היא המסלול הארוך והמפרך שיש לעבור בדרך להתמחות ולעבודה בתחום – מסלול שמבטיח מקצועיות ללא פשרות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן