תינוק לפני ברית מילה

עבודה כמוהל כל המידע שצריך לדעת

אין ברית מילה בלי מוהל

אנשים רבים מכירים את ברית המילה שמתבצעת באולם אירועים אך לא יודעים בדיוק מה סדר הפעולות שמבצעים בו, מתי ניתן לבצע את ברית המילה במידה והתינוק עדיין נמצא בבית חולים לאחר הלידה ויותר מכך, לא יודעים מיהו המוהל ומיהו הסנדק. אנשים רבים מתבלבלים בין השניים ותפקיד המוהל הוא תפקיד חשוב כי הוא זה שמבצע את הטקס בסופו של דבר. הסנדק הוא בן משפחה שנבחר כדי שהתינוק יהיה לו על הברכיים בזמן הטקס קורא והחשיבות שלו פחותה ובעיקר סמלית. מוהל צריך להיות מקצועי ולהבין שהתהליך אינו פשוט למרות נפיצותו בקרב האוכלוסייה.

עובדה כמוהל: כל המידע שצריך לדעת

• מוהל חייב להיות מקצועי ביותר כיוון שמדובר בהליך כירורגי. גם אם ניתן לאדם הממוצע להביט באיבר מינו של עולל לא בטוח שהוא יידע לזהות את העורלה ואיפה באופן תיאורטי בלבד ניתן לחתוך אותה ו-ודאי לא באולם אירועים הומה אדם. מוהל צריך להכיר את האנטומיה המדויקת של אזור זה כיוון רגיש ביותר. הוא חייב להכיר את כל הפיזיולוגיה של גוף האדם כיוון שתינוקות שונים מאוד ממבוגרים וכך גם האזור הזה באופן ספציפי משאר הגוף.
• לפני שמתבצע החתך והתהליך מתחילה יש צורך לפעול עם כלים סטריליים בלבד. לא רק שמדובר בהליך כירורגי לכל דבר ולא רק שמדובר באזור רגיש במיוחד, מדובר בתינוק שנולד לפני כמה ימים ויש צורך להרוג איתו בזהירות. הכלים חייבים להיות מאימים, חדים וסטריליים לחלוטין כדי למנוע כל מקרה של זיהום.
• אחרי שמבצעים את החתך יש בעיה אחרת והיא קרישת הדם. הדם באזור זה יכול להיקרש ודווקא במקרה כזה אנחנו לא רוצים שהוא ייקרש כיוון שהוא יכול ליצור זיהומים וקרישי דם שיסכנו מקומות אחרים. לצורך כך צריך המוהל למצוץ את הדם כדי להזרים אותו ומנוע ממנו להיקרש.

מציצת הדם באמצעות שפופרת

כדי לא ליצור מגע של הפה של המוהל עם הדם של התינוק יש צורך להשתמש בשפופרת. שפורפרת קנה שיוצרת ואקום בין החתף שהמוהל יוצר לבין השאיבה שלו יכולים להפיק אותה תועלת ולהזרים את הדם עוד כדי שלא ייקרש. עם זאת, אנשים רבים אינם מעוניינים בשפופרת ומעוניינים בתהליך המסורתי בבית כנסת ולאחר מכן חגיגה באולם אירועים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן