מטפלות לקשישים כעבודה זמנית

תפקידן של מטפלות לקשישים בא לידי ביטוי גם בעבודות קבועות וגם בעבודות זמניות. ראשית, המטפלת מעניקה סיוע לכל מי שזקוק לכך ובדרך כלל עובדת מול קשישים, מבוגרים, בני גיל הזהב או בעלי מוגבלויות. שנית, המטפלת נדרשת לעבור הסמכה ועליה להחזיק ברישיון ובתעודה. הסיעוד יכול להיעשות על ידי כל אדם, אך רק מטפלים מוסמכים מסוגלים להגן על המטופל ולמנוע נזקים בריאותיים, מנטאליים או פיזיולוגיים.

הרבה יותר מעזרה רפואית

מטפלות לקשישים עוסקות בין היתר גם במתן עזרה רפואית. תפקידן מתכתב עם התפקיד של אחות בקופת חולים, רופא, תזונאי, פסיכולוג וכן הלאה. בנוסף, יש שורה ארוכה של תפקידים המבוצעים באופן זמני או קבוע על ידי מטפלות השייכות לבתי אבות ודיור מוגן:מטפלות לקשישים

  • טיפול הוליסטי למטופל ולמשפחות
  • סניטציה וניקיון
  • מתן תרופות
  • השגחה
  • החלפת בגדים
  • אכילה, רחצה וגילוח
  • עבודות משק בסיסיות (כביסה, גיהוץ, קניות, בישול ועוד)

ההבדלים בין העבודות נקבעים מראש ומול העובדת הזמנית או הקבועה. אפשר למשל להחליט על מסגרת עבודה זמנית מול עובדת כדי לבדוק את מידת ההתאמה שלה, להחליט על הארכה בהתאם לתפקוד ולאחר מכן לחתום על חוזה העסקה ארוך טווח.

הייחודיות של עבודה זמנית

עבודה זמנית המבוצעת על ידי מטפלות לקשישים צריכה להיות לא פחות מקצועית, מקיפה ויסודית מכל עבודה אחרת. אף על פי כן, יש מאפיינים ייחודיים של עבודה זמנית אותם כדאי להכיר:

א. היכרות עם בני המשפחה – מטפלות לקשישים המגיעות לעבודה זמנית לא תמיד מספיקה להכיר את בני המשפחה. עליה לגלות רצינות ולהיות מעורבת בתהליכים המשפחתיים על מנת לבצע את עבודתה לטובת המטופל. במקביל, היא יכולה להיעזר בהיכרות האישית עם בני המשפחה על מנת לקבוע את לוח השעות ואת אופי העבודה.

ב. היכרות עם המטופל – עבודה זמנית גם לא תמיד מאפשרת למטפלות לקשישים להכיר היטב את המטופל. זו סוגיה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב, היות והיא כוללת יחסי אנוש, ניסיון, מיומנות, ידע מקצועי, רקע תיאורטי וכן הלאה. היכרות עם המטופל יכולה לעזור גם לו וגם למטפלת הסיעודית. כדאי להקדיש את הימים הראשונים להיכרות מן הסוג הזה, אפילו אם מדובר על עבודה זמנית בלבד.

ג. שכר – לא תמיד עבודה זמנית משתלמת יותר עבור המשפחה מאשר עבודה קבועה. ברוב המקרים מטפלות לקשישים גובה שכר גבוה מהממוצע עבור העבודה הזמנית, בעיקר בגלל שאין לה קביעות ותחושת ביטחון. אפשר להשוות בין שכר מטפלות ולבחור את הגורם המקצועי ביותר למתן שירותי סיעוד.

לסיכום, העסקת מטפלות לקשישים היא חלק מנושא מורכב המחייב תשומת לב לפרטים. בני המשפחה צריכים לבחור מטפלת שיודעת לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר ולהעסיק אותה בהתאם למצב הקשיש.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן