חשמלאי גנרטורים

להיות חשמלאי גנרטורים – איך וכמה?

חשמלאי עם הסמכה מתאימה יכול לעבוד במגוון רחב של מקצועות ותפקידים. מבנה הלימודים של החשמלאי כולל מאות שעות אקדמיות וצבירת ניסיון מעשי במכללות ואוניברסיטאות. במאמר הבא נרחיב על מסלולי הלימודים, ההתמקצעות, דרגות השכר השונות ומקומות עבודה אפשריים.

חשמלאי הוא איש מקצוע המוסמך לספק שירותים עבור לקוחות פרטיים, חברות ומוסדות ציבוריים. יחד עם זאת, יש הבדלים משמעותיים בדרגות ההסמכה של חשמלאי ולא כל מי שמחזיק בתעודת הסמכה רשאי לתפעל ולתקן כל מוצרי החשמל וגנרטורים בפרט. כדי שחשמלאי יהיה בעל הסמכה לטפל בגנרטורים עליו לעבור קורס ייעודי אשר ניתן למצוא במספר מכללות ומרכזי לימוד ייעודיים.חשמלאי גנרטורים

א. תנאי קבלה – קבלה לקורס מותנית בתעודת רישיון של חשמלאי מוסמך. ברוב מוסדות הלימוד גם נותנים עדיפות לבעלי דיפלומת הנדסאי חשמל. תנאי קבלה מחמירים אלו מעלים את הרף עבור אנשי מקצוע בתחום החשמל. הם מונעים נזקים בלתי הפיכים למערכות חשמל ומחוללים ומאפשרים שמירה על בטיחות הציבור הרחב.

ב. מבנה הלימודים – ברוב המכללות מבנה הלימודים נשען על כ 300 שעות אקדמיות, אך ניתן למצוא גם מסלולי קורס עם הרכבי שעות אחרים. הדגש צריך להיות על התאמת מבנה הלימודים לקריירה של החשמלאי ולזמן הפנוי העומד לרשותו. בנוסף, יש מסלולים המציעים לימודי בוקר, צהריים וערב.

ג. נושאי לימוד – הדגש העיקרי בקורס חשמלאי גנרטורים הוא על נושאי הלימוד. ללא היכרות עם מגוון רחב של נושאי לימוד לא יכול החשמלאי להציע את שירותיו עבור כל לקוח אפשרי. נושאי הלימוד כוללים בין היתר לימודים תיאורטיים על מערכות מחשוב מתקדמות, הרצאות עיוניות ואף תרגול מעשי. מבחינת תוכן, החומר הלימודי בקורסי חשמלאים מתמקדים בתפעול מערכות חשמל, תחזוקה, איתור תקלות ותיקון בעיות נפוצות.

ד. תעודה ותעסוקה – הקורס מסתיים בקבלת תעודה המהווה תנאי להשתלבות בתפקידי מפתח בתעשייה. תעודת הסמכה ורישיון מאפשרת לחשמלאי להציע את שירותיו באופן פרטי, או במסגרת תפקיד של שכיר בחברות אחזקה ותשתיות. בנוסף, כיום קיים ביקוש רב עבור חשמלאים וחשמלאי גנרטורים בפרט. העבודה אומנם אינה קלה וכוללת לעיתים גם מאמץ פיזי אך תמורת השכר הולמת.

חשמלאי גנרטורים – התמקצעות ושיפור דרגות שכר

הלימודים לקראת השגת התעודה והרישיון הם רק הצעד הראשון במסלול ההתמקצעות של חשמלאי גנרטורים. על מנת לשפר את דרגות השכר עליו לצבור ניסיון מעשי ולהשתלב באחד התפקידים הקיימים במשק. אופן עבודתו של חשמלאי גנרטורים יכולה להיות כשכיר, אופן עצמאי וגם הצעת שירותים לחברות ועסקים. צבירת מקצועיות הנדרשת מהחשמלאי תלויה באופן ישיר בחשיפה לתקלות מרובות, בעיות, מנגנוני הפעלה ומתן פתרונות מקצועיים. התמקצעות בתחום וצבירת ניסיון בעלת השפעה על דרגת השכר.

דרגות השכר הממוצעות בענף החשמל, התעשייה, הכוח וההנדסה תלויות בכמות הניסיון והוותק של החשמלאי והן נעות סביב כמה עשרות אלפי שקלים . חשמלאי מוסמך עם 10 שנות ניסיון מרוויח 7,500 ש"ח לחודש, לעומת זאת חשמלאי בעל תואר מהנדס  עם שנתיים ניסיון בלבד שמרוויח 7,000 ש"ח. אדם בתפקיד אחראי על מערכות חשמל ותקשורת וגם טכנאי שטח מרוויחים 30 ש"ח לשעה לאחר צבירת 5 שנות ניסיון. לעומת זאת, מנהל פרויקטים חשמל עם 10 שנות לימוד ותעודת חשמלאי מוסמך מרוויח אחרי 18 שנות ניסיון משכורת ממוצעת של 60-80 ש"ח לשעה. מנהל מחלקת חשמל, מכשור ובקרה מרוויח 15,000 ש"ח לחודש לאחר צבירת 4 שנות ניסיון וחשמלאי מוסמך עם קורס כהנדסאי חשמל מרוויחים במסגרת תפקידי ניהול בערך 16,000 ש"ח בחודש.

לסיכום, שיפור דרגת השכר של חשמלאי גנרטורים הוא פונקציה של השקעת זמן ומשאבים בתהליך ההכשרה. עליו לצבור ניסיון מעשי ולאחר מכן לבחור באיזה תפקיד להשתלב.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן