דוד קיטור

העבודה המיוחדת של מפעיל דודי קיטור

היכן עובד מפעיל דודי קיטור?

במקומות רבים ברחבי הארץ, עושים כיום שימוש בדודי קיטור. הרעיון מאחורי הפעולה של דוד קיטור הוא פשוט למדי – באמצעות הדוד שמחמם את המים, אפשר להפיק את הקיטור החם שיוצא בלחץ גבוה. אנרגיית הקיטור מאפשרת להניע תהליכים שונים, וכך אפשר למצוא את דודי הקיטור במקומות רבים ברחבי הארץ. עושים כיום שימוש בדודי קיטור בתעשיות מגוונות מאד, בחקלאות, לטובת מערכות של חימום, לטובת תחזוקה של בריכות שחיה, ועוד. עם זאת, חשוב להבין שבכדי להפעיל את דוד הקיטור, אי אפשר פשוט להגיע ולהתחיל לעבוד. התקנות של משרד הכלכלה קבועות, שרק מפעיל מוסמך של מעפילי קיטור, רשאי לעסוק בתחום. אולם, מה בעצם כוללת עבודתו של מפעיל הדודים ומה צריך לדעת על המשרה?

 

היבטים שונים במשרת המפעיל

  • איך מקבלים הסמכה? – כאמור, כדי להיות מפעיל מוסמך של דוד קיטור, עליכם לעבור הסמכה פורמלית מטעם מוסד שמוכר מטעם משרד הכלכלה ומדינת ישראל. משך הלימודים עצמו איננו ארוך מידי. מדובר על מסגרת לימודים של 240 שעות לכל היותר, ויש גם מסגרות מצומצמות יותר של 150 שעות. הקורס עצמו מתבצע באופן אינטנסיבי, כך שאפשר לסיים אותו במספר חודשים. פעמים רבות, עסקים שבעצם עוסקים בהתקנה של דודי קיטור, מקיימים גם מסגרת לימודים למפעילים, וכך אפשר לקבל הסמכה מעשית.

 

  • על מה המפעיל אחראי? – התפקיד של מפעיל דוד קיטור הוא בעצם לדאוג לכל ההיבטים שנוגעים להתקנה והתפעול השוטף של הדודים הללו. המפעיל הוא האדם היחיד שמוסמך להפעיל את כלל המערכות של הדוד. זה כולל בין השאר את מערכות החימום של הדוד, מערכות הניקוז, מערכות ההורקה, מערכות האספקה של מים, וכיו"ב. כמו כן, המפעיל יכול לבצע טיפול שוטף בתקלות אפשריות בדוד בכל היבט שהודוד קיטורא. המעפיל גם מבצע טיפולי אחזקה לכלל המערכות – זה אומר בין השאר אחזקה למערכות הדלק של הדוד, אחזקה למערכות המים, אחזקה למערכת הגז, וכיו"ב. כמובן שהמפעיל גם מיומן לטפל במקרי חירום של תקלות בטיחות וליקויים בדוד, ויודע מהם הצעדים שיש לנקוט בהם.

 

  • היכן המפעילים יכולים לעבוד? – מפעילים של דודי קיטור יכולים להשתלב בכמה מסגרות שונות. אפשרות אחת היא לעבוד כמפעיל דוד קיטור במקום קבוע שיש בו כמות גדולה מאד של דודי קיטור. במקומות הללו מעדיפים להעסיק לעתים באופן ישיר את המפעילים על מנת שיהיו זמינים בכל עת לטיפולים ואחזקה שוטפת. אפשרות אחרת היא לעבוד בחברות שבעצמן עוסקות בתחום של תחזוקה, הפעלה והתקנה של דודי קיטור. במצב כזה אתם בעצם מקבלים פרויקטים שונים של תחזוקה והפעלה, בין אם תעבדו במקום אחד או שיהיו לכם כמה דודים לתחזוקה במקומות שונים.

 

עבודה מעניינת ומקצועית

אם אתם מעוניינים בעבודה שבה שומרים על סטנדרט גבוה במיוחד, ושיש לכם תמיד מקום מובטח ומשרה שיש בה צורך – אתם מוזמנים כמובן להתעניין ולחפש מידע נוסף בנושא של הפעלת דודי קיטור.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן