עיבוד שבבי

מה נדרש על מנת להיות מפעיל מכונות עיבוד שבבי?

עיבוד שבבי הוא תחום אשר התפתח רבות בשנים האחרונות. תחום זה עוסק בתהליך ייצור תעשייתי בו מוסרים חלקים מגוש של חומר גלם. כל זאת על מנת להגיע לתוצר כלשהו.

בעיבוד שבבי משתמשים בגוש חומר גלם גדול דיו להכיל את התוצר הסופי. את חומר הגלם מעבדים באמצעות שימוש במכונות עיבוד כגון מחרטות, כרסומות, מקדחות, משחזות ומסורים. שיטה זו מספקת דיוק של עד אלפית המילימטר.

ישראל מהווה שחקנית חשובה בתחום העיבוד השבבי ומהווה יצואנית חשובה של כלים בתחום זה. כמו בכל תחום מתפתח, גם בתחום העיבוד השבבי גדל הביקוש לעובדים טובים שיודעים לבצע את העבודה כמו שצריך.

 אז מה נדרש בעצם על מנת להיות מפעיל מכונות עיבוד שבבי?

עיבוד שבבי

  • תמיד ישנה עדיפות לאנשים בעלי הכשרה מקצועית: בעקבות הביקוש העולה לעובדים בתחום נפתחו בישראל מספר רב של מקומות המכשירים עובדים בצורה מקצועית לתחום העיבוד השבבי או בשמו הלעזי CNC (computer numerical control). בקורס CNC תלמדו כיצד לתפעל מכונות עיבוד שבבי. הקורסים ישלבו לרוב בין עבודה פיזית במעבדות לבין הרצאות פרונטליות המועברות על ידי מהנדסים ואנשי מקצוע נוספים מתחום התוכנה. בסוף הקורס יצאו הסטודנטים עם בקיאות ומיומנות טכנית במקצוע זה.
  • חוש טכני גבוה: מעבר לתעודה שיקנה לכם קורס כלשהו בעיבוד שבבי, חשוב שתבינו עם עצמכם אם אתם האנשים המתאימים למקצוע. עיבוד שבבי הוא תחום הדורש מיומנות טכנית גבוהה וכרוך באחריות רבה. לרוב נשתמש בעיבוד שבבי על מנת לחתוך גושי חומר גלם גדולים בעלי ערך כספי רב. לכן חשוב למזער כמה שיותר את הטעויות כבר מתחילת העבודה. האנשים המתאימים למקצוע יהיו אלה שעסקו בשלב כלשהו בחייהם במקצועות הדורשים ידע טכני במחשבים, חשיבה מתמטית ויכולת ראייה מרחבית.

אפשרויות התעסוקה הן רבות

בחברות רבות בישראל יש צורך דחוף במתכנתים, מפעילים ובקרים המתמחים בעיבוד השבבי. בוגרי קורס CNC יהיו בדרך כלל האנשים בעלי הידע המקיף ביותר בתחום, אך גם לאנשים ללא ניסיון, אך בעלי חוש טכני גבוהה יש אפשרות להתקבל לעבודה.

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן