למי מתאים לעבוד בתור נהג הסעות?

נהג הסעות מועסק על ידי חברות מקצועיות בכל רחבי הארץ. המשרה מתאימה לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים, אך היא מחייבת גם עמידה בתנאי קבלה. במאמר הבא נסביר על אופי העבודה ועל ההבדלים בין קהלי היעד. 

חברה פרטית בענף התחבורה מפעילה צי רכבים ונהגים בכל רחבי הארץ. שירותי החברה מיועדים ללקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. בין היתר מפעילות החברות השונות שירות לתלמידים, עובדים, תיירים וכמובן קבוצות או אורחים לאירוע. השירות עצמו ניתן על ידי נהג הסעות מוסמך והעבודה מתאימה לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים.

הנה כמה דוגמאות לאנשים שמתאים להם לעבוד בתור נהג הסעות:

א. השלמת הכנסה – העבודה בתור נהג יכולה להתבצע בסופי שבוע, בשעות הלילה או בשעות ספציפיות על פי העדפת העובד. בצורה כזו ניתן להשתמש בעבודה לטובת השלמת הכנסה. העבודה מיועדת לבעלי רישיון נהיגה ולגברים ונשים שמתעניינים בתחום.

ב. סטודנטים – בשנים האחרונות מנסים יותר ויותר סטודנטים להשתלב בתחום התחבורה. בין אם מדובר על חברות פרטיות או ציבוריות, העבודה קורצת להם בעיקר בגלל השעות והגמישות. לכך יש להוסיף גם את הרכב הצמוד שניתן על ידי חלק מהחברות. סטודנטים וצעירים יכולים להציע שירות הסעות ילדים ובין היתר להשתלב בהדרכות טיולים, ליווי לקוחות VIP ועוד.

ג. דוברי שפות זרות – באופן עקרוני, אין צורך בשפה משותפת על מנת להציע את השירות ולנהוג על אוטובוס, מיניבוס או רכבים מתאימים אחרים. דוברי שפות זרות שמגיעים לישראל ומעוניינים להשתלב בשוק העבודה צריכים להציע את עצמם לתחום הזה. הם יכולים להשתמש ברישיון נהיגה זר, או במידת הצורך לעבור הסמכה ייעודית שמוכרת על ידי משרד התחבורה ומשרד הרישוי. מעבר לכך, לדוברי שפות זרות יש יתרון בעבודה מול תיירים שאינם דוברי עברית.

ד. פנסיונרים – בניגוד לסטודנטים צעירים שמחפשים עבודה עם שעות גמישות, פנסיונרים ופורשים יכולים להציע את שירותיהם באופן עצמאי דווקא בגלל הקביעות. אפשר לשלב אותם במסלולי הסעות ילדים ובתי ספר, להעניק לכל אחד מהם קו אחיד ולתאם תחנות איסוף והורדה. פנסיונרים ובני גיל הזהב משתלבים לעיתים בתחום התחבורה גם כדי להעלות את רמת ההכנסות מהמוסד לביטוח לאומי.

מהם תנאי הקבלה לעבודה?

רישיון נהיגה וניסיון של מספר שנים אמורים להספיק לצורך השתלבות בענף התחבורה. מצד שני, כדאי ליצור קשר עם נציגי החברות העוסקות בתחום ולקבל הכוונה מדויקת. יש חברות הדורשות הצגת רישום פלילי, ראיון אישי וכן הלאה. חברת הסעות לא יכולה להרשות לעצמה להתפשר על רמת המקצועיות והניסיון של הנהג.

בסופו של דבר, נהג הסעות הוא כרטיס הביקור של החברה והגורם המתווך בינה לבין הלקוחות. הבחירה בנהג חיונית עבור שירותי החברה והיא קובעת עמידה בלוח זמנים, אמינות ורמת בטיחות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן