מארגן כנסים ואירועים

מארגן כנסים ואירועים

ארגון של כנסים ואירועים מחייב מעורבות אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. במאמר הבא נספר על המקצוע, נגלה איפה לומדים ונבין היכן אפשר לעבוד אחרי שמקבלים את התעודה הרשמית.

מפיקי אירועים לוקחים חלק בכנסים חשובים והם נדרשים לעמוד בשורה ארוכה של סטנדרטים מחמירים. אלו האנשים האחראיים על הצלחת האירוע ועל ניצול התקציב המושקע על ידי הלקוח. ידע, מקצועיות ומיומנות של מארגן כנסים ואירועים יכולים לשנות לחלוטין את האווירה ולהבטיח שביעות רצון מלאה. מנגד, מארגני כנסים שלא מצליחים למלא את תפקידם עלולים לגרום עוגמת נפש והפסדים של מאות אלפי שקלים.

תפקיד המפיק מתחיל עוד הרבה לפני תאריך האירוע. עליו לדאוג לתיאום ציפיות מול הלקוחות, ליצור קשר עם נותני שירותים ולקבוע את מסגרת התקציב. לאחר מכן המפיק מתנהל מול המוזמנים והאורחים ומקבל את אישורי ההגעה. ביום הכנס נדרש המפיק להישאר עם אצבע על הדופק ולהגיב לבעיות בלתי צפויות. המפיק צריך למצוא פתרונות יצירתיים ולעשות הכל כדי להבטיח את הצלחת האירוע. כל אלו מחייבים את המפיק במסלול הכשרה המשלב בין רקע תיאורטי וניסיון מעשי.

מסלולי הכשרה עבור מארגן כנסים ואירועים

 

הכשרת אנשי מקצוע לקראת ארגון של כנסים ואירועים כוללת מספר מסלולים:

א. קורס בהפקת אירועים – הדרך הפשוטה לצבור ידע ולהתנסות בהפקת אירועים היא לעבור קורס ייעודי. הקורס ניתן על ידי חברות פרטיות בכל רחבי הארץ והוא מתאים לחיילים משוחררים, גברים ונשים מבוגרים ובני גיל הזהב. אפשר להגיע אל הקורס בתור קריירה שנייה או שלישית וניתן לנצל אותו גם לטובת השלמת הכנסה. הקורס נערך בתנאים נוחים ותנאי הקבלה מחייבים ראיון אישי, 12 שנות לימוד ולעיתים גם רקע באנגלית.מארגן כנסים ואירועים

ב. יוזמה פרטית – לא כל מי שמארגן כנסים ואירועים ברמה גבוהה מחזיק בתעודת הסמכה רשמית. יש הרבה אנשים עם גישה חיובית לתחום ויכולת לבלוט מעל השאר. יוזמה פרטית מבטיחה גריפת רווחים בארגון כנסים ואירועים, היא מציעה יתרונות של גמישות ודינאמיות והמחויבות כלפיה נמוכה ביחס לאלטרנטיבות.

ג. קריירה בענף מזון ומשקאות – אי אפשר לדבר על ארגון של כנסים ואירועים מבלי להזכיר את בתי המלון. קריירה בענף מזון ומשקאות מתחילה לעיתים קרובות בתפקידים זוטרים של מלצר או ברמן, אך יכולה להסתיים בניהול אגף הכנסים והאירועים של גופים ותאגידים גדולים. עבודה בענף מזון ומשקאות דורשת עקביות והשקעה של זמן ומשאבים, אך היא משתלמת בטווח הארוך.

מפיק אירועים צריך לאהוב את התחום שבו הוא עוסק. זו הדרך היחידה להפיק אירועים מוצלחים, לעמוד בלחצים של זמנים ולשמור על חיוך וסבלנות. אהבה אמיתית לענף האירועים מגלמת מבחינת המפיקים יתרונות רבים. המקצוע מעניין ומתגמל מבחינה כלכלית, אפשר להתקדם ממנו לתפקידי ניהול בבתי מלון ואולמות ותמיד ניתן לפתוח עסק ולגלות יוזמה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן