אורג שטיחים מקצועי

אורג שטיחים מקצועי

קורס אריגת שטיחים יכול להעניק נקודת פתיחה נוחה להשתלבות במגוון רחב של מקצועות. במאמר הבא נסביר מה כולל הקורס, איך מתקלים לחברה מקצועית לניקיון שטיחים ומה האופק הקידומי בענף.

אורג שטיחים מקצועי הוא אדם שצובר ניסיון של מספר שנים לפחות. הניסיון באריגת שטיחים הוא לרוב תוצאה של תהליך הכשרה ארוך, המבוסס על נושאי לימוד שונים.

 

מה צריך ללמוד כדי להפוך לאורג שטיחים מקצועי?

א. מלאכת האריגה – הבסיס של הלימודים הוא היכרות עם מלאכה האריגה. אורג שטיחים מקצועי צריך להיות בקיא באמנות טקסטיל ומלאכת יד עתיקה, מגוונת ורחבה. במלאכת האריגה מתמקדים בהפיכת חוטים או סיבים לכדי יריעת בד. הדגש בהקניית היסודות הוא על יצירת דוגמאות שתי וערב ושימוש בנול אריגה.

ב. ארגז כלים – אורג שטיחים מקצועי עובד עם נול אריגה וארגז של כלים משלימים. נול אריגה הוא מכשיר הבנוי ממסגרת עץ ומשמש לייצור שטיחים. במהלך עבודה עם נול אריגה צובר אורג מקצועי ניסיון בייצור שטיחים, על ידי טווית חוטים בגלגל טוויה.

ג. דקורציה – אף חברה מקצועית לניקיון שטיחים או ייצור אריגים לא תהיה מוכנה להתפשר על הדקורציה. מהבחינה הזו, הכשרתו של אורג שטיחים מקצועי מושפעת מאלמנטים ויזואליים ואסתטיים. במלאכת האריגה צריכים אנשי מקצוע להעביר כל חוט ערב, לסירוגין ומעל ומתחת לחוטי השתי.

ד. סוגי בדים וחומרים – המקצוע של אורג שטיחים מקצועי כולל לאורך השנים התעסקות עם סוגים שונים של בדים וחומרים בין היתר, אורג משתמש בכותנה, פשתן, משי, צמר, ניילון ועוד. הרקע וההכשרה של אורג שטיחים מקצועי מאפשר לו לייצר אריגים הנבדלים זה מזה במרקם ובדוגמאות.

 

איך מתקבלים לעבודה בחברה מקצועית לניקיון שטיחים?

בקיאות בנושאי הלימוד של קורס אריגת שטיחים היא הדרך הטובה ביותר להתקבל לעבודה. רוב אורגי השטיחים משתלבים בעבודה שוטפת מול חברה מקצועית לניקיון שטיחים, אולם יש גם כאלה המגלים יוזמה ופותחים בעצמם עסק פרטי. על מנת לקצר תהליכים ולשפר את האופק הקידומי חשוב להשתמש בטיפים הבאים:

  • נסו לגבש שיטת אריגה פרטית המייחדת אתכםאורג שטיחים מקצועי
  • השתמשו בחומרי גלם איכותיים לצורך אריגת שטיחים
  • אספו מידע עיוני על סוגי אריגה ושטיחים
  • צפו בכמה שיותר תמונות ודוגמאות של אריגת שטיחים
  • שלבו בין נול ידני לבין אמצעי אריגה ממוחשבים
  • הקפידו על תהליך נכון של בקרת איכות

אורג שטיחים מקצועי יכול להציע את עצמו לחברות טקסטיל, בתי מלאכה, חברות ניקיון, בתי מלון ומוסדות ציבוריים. ההכשרה של האורג מאפשרת לו לתקן שטיחים ולמנוע הצטברות של נזקים בלתי הפיכים. עבודה באריגת שטיחים דורשת מיומנות והיא משלבת בין סוגים שונים של כישורים ויכולות.

לסיכום, מקצוע אריגת שטיחים מחייב הכשרה. את הלימודים ניתן לעבור במגוון מוסדות בארץ ובעולם ולאחר מכן לעבוד בחברה פרטית, בגוף תעשייתי או באופן עצמאי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן