הסעות תיירים

כל מה שרציתם לדעת על העבודה של מדריך תיירים.

אחת העבודות המרתקות ביותר, המיוחדות ביותר והמסקרנות ביותר, היא ללא ספק עבודתו של מדריך התיירים. מדריך התיירים צריך ברמה הבסיסית ביותר, ללוות קבוצות של מבקרים מחו"ל, ובעצם להדריך אותם ולהסביר להם על כל המקומות בישראל שבהם הם יבקרו. הוא אמור לספק לתיירים חוויה של ממש – ולא רק הסבר יבש ומקצועי. בעצם, מדריך התיירים הטוב, הוא זה שהופך את הטיול לאירוע שהוא באמת בלתי נשכח. בואו להבין מקרוב מה בדיוק עושה מדריך התיירים, איזו הכשרה יש לו, וכיצד נראה סדר יום שלו.

כל התפקידים והיכולות של מדריך התיירים

  • הסבר על אתרים שונים – מדריך תיירים צריך לספק למטיילים שלו הסבר על כל הנקודות שבהם הם מגיעים לבקר. אלו יכולים להיות אתרי טבע, אתרים היסטוריים, אתרי ארכאולוגיה, מוזיאונים שונים, מרכזי מבקרים, או כל אתר אחר – חובה שההדרכה תהיה מובנת במיוחד, בשפה פשוטה, ושתתאים לכל הגילאים. יש לזכור כי מדריך התיירים יכול להדריך קבוצות עם אופי שונה – משפחות, גמלאים, צעירים – ולעתים קרובות הקבוצות אף מעורבבות, ולכן חשוב שמדריך התיירים ידע להתאים את עצמו ולדאוג שאופי ההדרכה תעניין את כולם.
  • ליווי בזמן הנסיעה – לרוב, המדריך נמצא על הרכב של הסעות תיירים ביחד עם הקבוצה שלו. חשוב מאד שהמדריך גם
    ידאג לגיבוש של הקבוצה בזמן הנסיעה. יש לזכור כי הנסיעה ברכבי הסעות תיירים היא נסיעה ארוכה למדי. אמנם ישראל היא מדינה קטנה יחסית, ובכל זאת, יש תיירים שירצו באותו יום לבקר גם בתל אביב וגם בים המלח – ובזמן הנסיעה ברכבי הסעות תיירים, המדריך צריך כמובן להסביר על הדרך – להסביר באיזה מקומות בארץ אנו נמצאים כעת, לספר פרטי טריוויה, להשמיע מוזיקה מקומית, וכיו"ב. הדבר מגבש מאד את הקבוצה, ועוזר לכולם ליהנות מאד מהדרך המיוחדת.
  • לשמור על הקבוצה – למדריך התיירים יש עוד תפקיד חשוב מאד, כי הסעות תייריםהוא בעצם המתווך המקומי של הקבוצה מול כל מיני גורמים. יש לזכור כי תיירים שאינם דוברים עברית נמצאים בעמדה פגיעה יותר. לכן, על המדריך לדאוג כי הקבוצה תוכל לעבור בשלום בכל מקום, ואם יש לכמה מהתיירים בקשות שונות מהישראלים – המדריך צריך לספק את התרגום המתאים. לא פעם, המדריך הוא ממש העוזר של התיירים.

האם זו עבודה שמתאימה גם לכם?

אם קראתם כעת על מדריך התיירים ועל עבודתו, ייתכן שאתם שואלים את עצמכם האם עבודה כזו יכולה להתאים גם לכם? זכרו שמומלץ לדעת כמה שפות (מעבר לאנגלית), עליכם לבלות שעות נסיעה רבות ברכבי הסעות תיירים, להפגין רמת שירות גבוה, לבביות וסבלנות – ולעבור קורס הכשרת מורי דרך שנמשך כשנתיים. עם זאת – מדובר על תחום שהוא גם מרתק מאד, גם מסקרן – ואפילו די רווחי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן