איך להיות מתקין דוד שמש

דוד השמש הוא אחד המכשירים החשובים ביותר בבית שלנו, ומתקינים נמצאים תמיד בדרישה גבוהה כל אחד מאתנו מבין היטב את חשיבותו של דוד השמש לשגרת החיים התקינה בבית שלנו. כל מי שחווה פעם בחייו מקלחת קרה בסוף יום עבודה ארוך יודע שחשיבותם של המים החמים היא חשיבות מכרעת בחיים שלנו, ומנגד חשבון החשמל החודשי שלנו מעיד על הצורך במערכת חימום מים יעילה שאינה בזבזנית.

דוד השמש מבצע עבורנו בדיוק את התפקיד הכפול הזה, של חיסכון בחשמל ובכסף מול חימום יעיל ואיכותי של המים שלנו באמצעות אנרגיית החום וקרני השמש.
בהתחשב בחשיבותו של דוד השמש בחיים שלנו, ובהימצאותם של דודי שמש כמעט בכל דירה במדינת ישראל, אפשר להבין שהתפקיד של התקנת דודים הוא אחד התפקידים המקצועיים החשובים ביותר שנמצאים בדרישה הגבוהה ביותר בעולם התעסוקה

המקצועית בישראל.
עם זאת, חשוב גם להבין שלא כל אחד ליכול להתקין דוד שמש, ורק אנשים המוסמכים לכך שמקבלים את ההכשרה המתאימה יכולים לעשות את העבודה החשובה הזו בבתים שלנו.
מתקין שאינו מוסמך ושאינו מקצועי יכול להוביל אותנו לתיקונים מסובכים ויקרים, ולכן מדובר באנשי מקצוע שעל איכותם והכשרתם אסור להתפשר.

כיצד הופכים למתקין דוד שמש, האם הדבר כרוך בלימודים ומה אנחנו מקבלים בתום הלימודים?

  • ישנם שני מסלולי הכשרה שיכולים להוביל אותנו לעבודה בתחום התקנת דודי השמש. בתור התחלה, כמו כל מערכת אחרת שקשורה למערכת הצנרת והאינסטלציה הביתית שלנו, מערכת חימום המים יכולה להילמד במסגרת לימודים מקצועיים בתחום האינסטלציה במגוון מכללות ברחבי הארץ. בתום הלימודים, שכוללים גם לימודי התקנת מערכות סולאריות, מקבלים תעודת בעל מקצוע שמאפשרת לנו לעבוד בתחום ההתקנה כרצוננו.
  • מלבד הלימודים המקצועיים, ניתן להפוך למתקין דודי שמש על ידי תהליך של התמחות במסגרת שירות מוסמך של מתקין ותיק ומקצועי. ישנם סטנדרטים הקובעים מיהם המתקינים שיכולים לחנוך בתקופה זו, ולאחר תקופת התמחות של שנה ניתן לעבוד כמתקין מוסמך של דודים ולקבל את תעודת ההסמכה המקצועית הנחוצה. תעודת ההסמכה הזו ניתנת על ידי משרד הכלכלה לאחר הוכחה של התמחות ושל הכשרה מקיפה בתחום ההתקנה, וכך למעשה תהליך ההתמחות הוא אחד התהליכים החשובים ביותר שכל מתקין של דוד שמש צריך לעבור בטרם הוא מתחיל לטפל בעצמו במערכות ביתיות חשובות כל כך.

בתום תקופת התמחות או לימודים מקצועיים, העבודה כמתקינים בחברות מובילות מחכה לנו
בין אם אנחנו בוחרים בלימודים מקצועיים ובין אם במסגרת של התמחות, בתור מתקינים של דודי שמש האופציות התעסוקתיות שלנו נרחבות למדי. ניתן לשווק את שירותינו כמתקינים פרטיים, אך רבים בוחרים בצדק לנסות ולהשתלב בחברות המתקינים והטכנאים הרבות, שמשווקות את שירותיהן לאוכלוסייה רחבה ומתגמלות את אוכלוסיית המתקינים והטכנאים ביד רחבה ובמשכורת גבוהה בהרבה מן הממוצע בשוק.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן