גנן במשתלה

גנן – עבודה במשתלה

גנן במשתלה

אוהבים לעבוד עם פרחים? רוצים לשתול צמחים ולהמליץ לאנשים על עציצים? אולי עבודה במשתלה היא זו שמתאימה לכם. במאמר הבא תקבלו את כל הפרטים על משרה מן הסוג הזה ותוכלו להחליט האם לעבור הכשרה רלוונטית

גנן הוא כבר מזמן לא רק אדם שעוסק בגידול ובטיפוח צמחים. למרות שמאז ומעולם התנסו בני אדם בפעולות מן הסוג הזה, בשנים האחרונות מקבל התפקיד תפנית מעניינת. כיום יש ביקוש גבוה לעבודות מקצועיות בחברות גדולות. גנן המועסק במשתלה לדוגמא יכול ליהנות מיתרונות רבים:

א. עבודה מול לקוחות – גנן המועסק על ידי חברה מקצועית עובד מול לקוחות פרטיים ועסקיים. הוא מערב את הלקוחות בשלבים הראשונים של תכנון גינה, עומדים לרשותם במהלך בחירת הפרחים והצמחים וגם עוזר להם לתאם מוצרים דקורטיביים. עבודה מול לקוחות מרחיבה את הידע של הגנן וגורמת לסיפוק אדיר.

ב. שעות נוחותמשתלה עובדת בשעות נוחות ולכן הגנן יכול להשיג קביעות. יש אנשים שאוהבים לעבוד בשעות הבוקר המוקדמות, אחרים יצטרפו לעבודה בצהריים ולא מעט דווקא יגיעו בערב או אפילו בלילה. כל גנן בוחר מתי להביא לידי ביטוי את היכולות שלו בעבודה ומול הלקוחות.

ג. חשיפה לטבע – היתרון הגדול ביותר של עבודה בתור גנן הוא חשיפה לטבע. גנן נמצא כל היום בשטח פתוח, הוא מקבל הזדמנות לעקוב מקרוב אחר פרחים וצמחים והוא גם יכול לשלב בין מעקב אחר עציצים ובניית אדניות ודחלילים. אלו תנאים שלא קיימים באף משרה אחרת ויש להם ערך מוסף בתור גנן.

מה תפקידו של גנן?

את רשימת התפקידים של גנן אפשר לחלק למספר פעולות קבועות המתבצעות מדי יום ובשגרה:

  • גידול וטיפוח צמחים
  • אחזקת גינה בקנה מידה קטן או גדול
  • תכנון ועיצוב גנים
  • יישום סגנונות של אדריכלות נוף
  • ניקוי הגינה
  • גזימת עלים וענפים
  • טיפול בעשבים שוטים
  • שתילת צמחים חדשים בהתאם לעונות השנה

למי מתאימה העבודה?

העבודה בתור גנן במשתלה מתאימה לכל מי שאוהב את התחום או לחילופין רוצה להשתלב בה גם ללא ניסיון קודם. צעירים אחרי צבא יכולים להתעניין במשרה מן הסוג הזה בתור עבודה מועדפת, בעוד גברים ונשים מבוגרים יותר ישלבו אותה עם תפקיד ניהולי. העבודה מתאימה לכל מי שרוצה לעקוב מקרוב אחר תחום הגינון ולאחר מכן לפתוח בקריירה עצמאית.

שעות העבודה של משתלות מכירה ומנהלי מחלקות גינון ברשויות ומוסדות ציבור נוחות מאוד. המשמעות היא שאפשר להגיש מועמדות למשרה גם כהורה לילדים ובעל משפחה. אין הבדל בתנאי המשרה בין גברים ונשים והעבודה מתאימה לכל מי שרוצה להשיג סיפוק אדיר בחיים האישיים.

איפה לומדים להיות גנן?

יש מגוון רחב של מוסדות לימוד בהם ניתן ללמוד כיצד להיות גנן מקצועי. הלימודים מערבים בין הקניית ידע תיאורטי ומעשי, הקורסים מועברים על ידי גננים מנוסים ובחלק מהמקומות ניתן גם להשתלב במקומות עבודה תוך כדי הלימודים. "הארגון לגננות ולנוף בישראל" מאגד מספר ארגונים העוסקים במקצועות הגינון ומפעיל מוסדות לימוד והכשרה. בנוסף, בישראל נעשית הכשרה של גנני נוף בקורסים של משרד העבודה והרווחה. המשרד מציע את הקורסים לבעלי משרה קיימת ולאנשים שמתעניינים בקריירה שנייה או שלישית. תנאי הקבלה לקורסים לא מסובכים ולרוב הם כוללים רק ראיון אישי.

אחרי ההכשרה הראשונית יכולים גננים לקרוא ספרות מקצועית ולהרחיב את היכולות שלהם. המטרה היא בסופו של דבר להשתלב בתחום, להביא לידי ביטוי את הידע הקיים וגם לשמור על התפתחות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן