איזה מכונת תפירה תתאים למי שפותח מתפרה?

בעל מתפרה יכול להציע את שירותיו לאנשים פרטיים, חברות טקסטיל ומותגים מקומיים או בינלאומיים. במאמר הבא נסביר כיצד בוחרים מכונה שמתאימה לשירות מן הסוג הזה ונבין את ההבדלים בין החברות השונות

מכונת תפירה היא הכלי העיקרי העומד לרשות בעלי מתפרות. יחד עם זאת, לא כולם יודעים כיצד לבחור את המתפרה שמתאימה לסוג השירותים המיועד. אפשר להציע את שירותי המתפרה לאנשים פרטיים, חברות טקסטיל וגם מותגים מקומיים או בינלאומיים. ההבדל בין המכונות קובע את אופי השירות ואת כמות הזמן והמשאבים שצריך להשקיע. הנה דוגמא להבדלים בין מכונות תפירה שונות:

א. מכונת תפירה תעשייתית

זו מכונה בעלת הספק רב המיועדת לתפירה ממושכת ללא הגבלה. היא מאסיבית, מהירה והתחזוקה שלה קלה ופשוטה. מכונת תפירה תעשייתית מיוצרת על ידי החברות המובילות כמו סבינה, ברדר וזינגר. ניתן לתפור בה את רוב סוגי הבדים, גם הקשים ביותר, והחיסרון שלה הוא פעולת תפירה אחת בלבד: תפר ישר. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמכונת תפירה תעשייתית תופסת הרבה מקום ולכן היא פחות מתאימה למתפרה קטנה.

ב. מכונת תפירה אוברלוק

זו מכונה שאחראית על חיבור הבדים, חיתוך הקצוות ויישור הבד בפעולה אחת. ניתן  לתפור בה 3-5 חוטים והיא מיוצרת על ידי סבינה, ברדר וזינגר. עם זאת, חשוב להבחין בין מכונת אוברלוק רגילה ומכונת אוברלוק תעשייתית. המכונה התעשייתית מיועדת גם לתפירה מאסיבית ולכן היא יותר מתאמה למתפרה מקצועית. החיסרון שלה בא לידי ביטוי בהשחלה מסוימת הדורשת ניסיון ומיומנות.

בחירת מכונות לפי דגם ומותג

מלבד ההבדלים בין מכונת תפירה תעשייתית ומכונת אוברלוק, כדאי להשוות בין מכונות גם על פי החברות והדגמים. מכונת תפירה סובינה מתאימה לצרכים פרטיים ותעשייתיים, היא נפוצה בקרב מי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום התפירה אך היא יכולה לסייע גם לאנשי מקצוע שמפעילים מתפרות. מכונת תפירה ברדר נפוצה בישראל ובמקומות נוספים בעולם, בגלל שהיא מיוצרת על ידי חברה מוכרת ובעלת מוניטין חיובי. מכונת תפירה ברנינה מספקת את כל צרכי התפירה והיא מגיעה בעיצוב רגיל, רטרו או מודרני.

מי שרוצה לפתוח מתפרה צריך להביא בחשבון את הרושם הראשוני שיוצרות מכונות התפירה כלפי הלקוחות. במילים אחרות, לא כדאי להשוות בין מכונות רק לפי המפרט הטכני או הביצועים. יש להתייחס למראה של המכונה ולעיצוב הכללי במתפרה. כדאי להגיע למצב בו במתפרה יש עיצוב אחיד שמעודד את הלקוחות להזמין עבודות תפירה ולהשתמש בשירותי המקום.

כאשר המטרה היא שימוש אינטנסיבי במכונת תפירה זינגר, ברדר או סובינה, כדאי לשקול לקנות דגם של תפר ישר. זו מכונה שתופרת רק תפרים ישרים אך היא חזקה ואמינה. מכונות תפירה של זינגר, ברדר וסובינה עומדות כולן בתפירה יום יומית וההבדל הוא במחיר.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן