טכנאי רכב

מחפש עבודה בתור מוסכניק?

לאחרונה התבטאו מספר שרים בממשלה וטענו, כי יותר צעירים בישראל צריכים לעבוד בתור מוסכניקים, או כפי שנקרא שמם הרשמי – טכנאי רכב. מדוע יש בכך צורך? פשוט מאד: מצד אחד יש בישראל כמות הולכת וגוברת של כלי רכבים פרטיים ומסחריים שכמובן דורשים תיקון. מהצד השני, כדאי לזכור כי השכר בתחום הוא טוב למדי, ויש גם פוטנציאל לקידום ואפשרות לפתוח מוסך עצמאי בעתיד! אלא שצריך כמובן להתחיל בהתחלה, להכיר את תהליך ההסמכה, את סוגי ההסמכות, ולהבין את התכנים שנלמדים.

בואו להכיר את כל ההסמכות והתנאים

נגררים
נגררים
  • סוגי ההסמכות – יש בעצם שלושה סוגים שונים של הסמכות למוסכניקים. הסמכה אחת היא קורס טכנאי רכב לדרג 1+2 (לרוב זה קורס מאוחד). זהו הקורס הבסיסי למתחילים ללא ניסיון. קורס נוסף הוא להסמכה של טכנאי רכב בדרג 3 שמיועד למתקדמים שרוצים להתקדם בתחום, והקורס השלישי הוא של מנהלי מוסכים, שאחריו מותר לכם לפתוח מוסך מורשה משלכם ולהעסיק טכנאי רכב אחרים.
  • תנאי קבלה – תנאי הקבלה לקורסים תלויים כמובן בניסיון הקודם שלכם. כדי להירשם אל קורס טכנאי רכב 1+2 יש צורך ב- 10 שנות לימוד. כדי להירשם לקרוס בדרג 3 צריך להיות בוגרים של דרג 1+2, וכמובן שלקורס מנהלי מוסכים, עליכם להיות בוגרי קורס הסמכה דרג 3.
  • תכנים – התכנים משתנים בהתאם לקרוס שאתם לוקחים. ברמה של 1+2 אתם לומדים באופן כללי יותר על מערכות החשמל ברכב, מערכות ההיגוי, עקרונות הפעלת המנוע, מערכת התמסורת, מערכת הבלמים, ועוד. בקורס מדרג 3 הרמה עולה – לומדים על חלפים לרכב ותפקידיהם השונים,  המתלה, ההיגוי ברמה גבוהה יותר, הכירות מעמיקה עם כלל מערוכת החשמל האלקטרוניקה ברכב, ועוד. בקורס המנהלים לומדים תכנים הקשורים לא רק להיכרות עם הרכב אלא גם ניהול המוסך – כיצד למשל ננהל מחסן של חלפים לרכב? כיצד עורכים ביקורות לרכבים? כיצד עורכים חוזים בתחום? איך מנהלים את מערכות המחשוב במוסך? שימו לב שבדרג הניהול לא לומדים רק דברים טכניים כמעט (הייתם כבר צריכים ללמוד קודם איך מתקינים חלפים לרכב), אלא עוסקים לא מעט בצד הניהולי והביורוקרטי של ניהול המוסך.
  • כמה זמן זה לוקח? – בסך הכל, מדובר על מאות שעות שיצטברו לכם, וככל שאתם עולים דרג, כך זה ייקח יותר שעות. לדרג של 1+2 מדובר בממוצע על 180 שעות, לדרג 3 מדובר בממוצע על 220 שעות, ולדרג של מנהל מוסך הדבר גם יכול להגיע ל500 שעות, ומדובר ממש על שנת לימודים לכל דבר ועניין.

אז כדאי כבר להתחיל!

שימו לב שאתם צריכים גם לצבור ניסיון כמוסכניקים כדי להתקדם בתכני הלימודים השונים, ומדובר על תהליך של מספר שנים. כדאי להמר ולהתחיל עכשיו – כדי שתוכלו להתקדם במהירות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן