עבודות בתחום ההתקנות

 

התקנה קובעת לעיתים קרובות את מידת שביעות הרצון של הלקוח מהמוצר. היות ולרוב האנשים אין את הרקע הדרוש על מנת לבצע לבדם את ההתקנה, יש צורך ביצירת אנשי מקצוע מנוסים. מצד שני, קיימים הבדלים משמעותיים בין התקנת מכשירי חשמל, מערכות או רכיבים מיוחדים. הנה לדוגמא כמה משרות מעניינות ששייכות לקטגוריה:

א. מתקין דוד שמש – דוד שמש הוא אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל. הסיבה לכך היא לא רק ימי השמש הארוכים שקיימים כמעט לכל אורך השנה, אלא גם ההתקנה המקצועית המבוצעת על ידי עובדים שמוסמכים לכך. במילים אחרות, מי שרוצה להחליף את הדוד או לקנות דוד חדש יכול להזמין התקנה מקצועית ומהירה. ההתקנה מבוצעת על פי הנחיות היצרן ולרוב היא גם מלווה במתן תקופת אחריות.דודי שמש

ב. מתקין מזגנים – החום בישראל מעלה את הביקוש גם עבור אנשי מקצוע עם הסמכה בתור מתקיני מזגנים. הייחודיות בהתקנת מזגנים באה לידי ביטוי בכך שמדובר על שירות המוצע לאנשים פרטיים, חברות, עסקים, ארגונים, מפעלים, מוסדות ציבור ועוד. אנשי מקצוע חייבים להכיר את מאפייני המבנה שבו מותקן המזגן ולהשתמש בשיטת התקנה מתאימה.

ג. מתקין דלתות – התקנה של דלתות היא עבודה קשה מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, יש הבדלים בין מידות דלתות בבתים פרטיים, מבנים משותפים ומשרדים. שנית, ההתקנה קובעת את רמת האבטחה בדלת. יש לבצע התקנה שמתאימה לסוג המנעול ולוודא היטב את הנעילה לפני שמסיימים את העבודה.

ד. התקנת מערכות הסקה – כאן מדובר על התקנה עם אחוז סיכון מסוים. מערכות הסקה מופעלות עם גז, סולר או בנזין וההתקנה שלהן כפופה להנחיות משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. את ההתקנה מבצעים לכל אורך השנה ובעיקר בבתים צמודי קרקע.

למה לעבוד בתור מתקין דוד שמש?

בסופו של דבר, עבודה בתחום ההתקנות מתאימה למי שרוצה לעסוק בתחום הטכני או להביא לידי ביטוי את הכישורים הפיזיים שלו. כדאי לעבור בתור מתקין דודי שמש , מזגנים, דלתות או מערכות הסקה למשל בגלל השכר הגבוה. גם שעות העבודה הנוחות קורצות להרבה אנשים ותמיד ניתן לעבור משכיר לעצמאי. בנוסף, עבודה בתחום ההתקנות מתאימה לגברים ונשים כאחד. היום כבר אין הבחנה עקרונית בין מגדרים וכל אחד יכול לעבור את ההסמכה הנדרשת כדי להיות מתקין מקצועי.

לעבודה בתור מתקין יש יתרונות רבים. עם זאת, הדבר החשוב הוא לבחור תחום התמחות בו קיים רקע מקצועי מתאים. רק כך ניתן לבצע את ההתקנה במהירות ולהבטיח את שביעות הרצון של הלקוח בסוף התהליך.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן