מומחה חניכיים

פריודונט – מומחה למחלות חניכיים

פריודונט – מומחה למחלות חניכיים

פריודונט הוא רופא שיניים המתמחה בתחום של מחלות חניכיים. על מנת לקבל את התואר שמאפשר לו לעסוק במניעה ובאבחון של מחלות חניכיים כמו גם בטיפול בהן, עליו לסיים את לימודי רפואת השיניים בהצלחה ולסיים בהצלחה שלוש שנות לימוד נוספות בתחום מחלות החניכיים.

הפריודונט מתעדכן חדשות לבקרים בכל החידושים האחרונים בתחום מחלות החניכיים, והוא זה שאליו פונים כאשר הבעיה היא בחניכיים ולא בשיניים. למעשה, אם אתם סובלים מאחד או יותר מהסימפטומים הבאים, כדאי שתיגשו מיד לפריודונט ולא לרופא שיניים "רגיל":

  • דימום בזמן צחצוח או בזמן האוכל – דימום כזה מהחניכיים יכול בהחלט להעיד על קיומו של זיהום.
  •  הבל פה שמדיף ריח רע – אם אתם סובליםf מריח רע מהפה גם לאחר שצחצחתם את השיניים כמו שצריך והשתמשתם בחוט דנטלי – יכול מאוד להיות שאתם סובלים ממחלת חניכיים.
  • נסיגת חניכיים – נסיגה של החניכיים ממקומם הטבעי עם או בלי התרופפות של השיניים, יכולה להצביע על מחלת חניכיים. אם אכן מעורבת התרופפות של השיניים, הדבר מעיד על כך שכנראה המחלה כבר החלה לתקוף את עצם הלסת. בכל מקרה חשוב מאוד לקבל טיפול כמה שיותר מהר.

מלבד מצבים אלה, חשוב להיבדק אצל רופא שיניים רגיל או אצל פריודונט באופן שגרתי אם סובלים ממחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב, צפיפות עצם נמוכה ועוד, כי אלה יכולות לגרום להתפתחות של מחלות חניכיים שונות.

איך מטפלים במחלות חניכיים?

הטיפול במחלות חניכיים תלוי, כמובן, בסוג הבעיה ובחומרתה. מספר טיפולים נפוצים הם:

  • הקצעת שורשים – ניקוי של שורשי השיניים לטובת הבראתם.
  • הטריה – הסרת רקמת חניכיים פגועה לטובת צמיחתה של רקמה חדשה.
  • השתלות חניכיים – במצבים בהם מחלת החניכיים גרמה להתפוררות ו/או לאבדן של השיניים, ימליץ הפריודונט לבצע השתלת חניכיים לטובת שיפור המצב הן מבחינת תפקוד והן מבחינה אסתטית.
  • הוצאת שתלים דנטליים – גם שתלים דנטליים שלא נקלטו כמו שצריך עלולים לגרמומחה חניכייםום לזיהומים בחניכיים ולמחלות שונות. במקרה כזה יבצע הפריודונט הוצאה של השתלים, לטובת היווצרות רקמות חדשות ובריאות.

לסיכום – מחלות חניכיים הן לא דבר של מה בכך, שכן מזיהום קל שיכול להירפא בעזרת אנטיביוטיקה הן יכולות להתפתח ולגרום למצבים מורכבים יותר כגון נסיגת חניכיים ואבדן שיניים שמצריך השתלות שיניים. לכן, חשוב מאוד לבקר אצל רופא שיניים ואצל שיננית אשר יכולים להתריע על קיומן של מחלות חניכיים, ואם יש צורך – להגיע לביקורים אצל הפריודונט. למי שנמצא בקבוצת סיכון לפיתוח מחלות חניכיים מומלץ מאוד לבקר אצל רופא השיניים בתדירות גבוהה יותר, ובכל מקרה – אם מתגלה מחלת חניכיים – חשוב לטפל בה בהקדם.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן