מומחה השוואת כתב יד

על עבודתו של מומחה השוואת כתב יד

השוואת כתבי יד היא תחום מקצועי חשוב ברמה המשפטית, כאשר מדובר בבדיקה טכנית של כתב היד של אנשים שונים במטרה להשתמש בו כראייה – ומשום כך, למומחה לכתב יד יש נחיצות גבוהה במיוחד ברמה תעסוקתית כיום. כעת, נכיר את תחום העבודה הזה.

כתב היד שלנו יכול להיות, במצבים מסוימים, ראייה משפטית לכל דבר

התחום הקרוי גרפולוגיה משפטית הוא תחום משפטי משמעותי בימינו, כאשר יש צורך בניתוח מקצועי של כתב יד על מנת להפיק ראיות משפטיות שונות, לדוגמה במצבים של זיופי מסמכים או זיופי חתימה, ובמצבים בהם כתב היד של אדם בסיטואציה כזו או אחרת יכול להוות ראייה משפטית לכל דבר ועניין. במצבים שכאלה, מומחה השוואת כתב יד הוא איש מקצוע בעל נחיצות גבוהה.

על עבודתו של מומחה להשוואת כתבי יד, ועל חשיבותו של איש מקצוע זה

• מהי העבודה בתחום? מומחה לכתב יד הוא איש מקצוע שמבצע את הניתוח הטכני של כתב היד שנמצא מולו. כלומר, לא מדובר בגרפולוג שמנתח את אופיו של האדם הכותב, אלא במומחה השוואת כתב יד המנתח את המרכיבים הטכניים של הכתיבה – מהירות הכתיבה, ההתאמה לכתב היד הטבעי של מושג ההשוואה, השימוש בדיו וכדומה. הביצוע של עבודה מקצועית זו מתבצע עם כלים מתאימים, ניתוח מדעי מדויק, וקביל לחלוטין כראייה משפטית.
• על חשיבות איש המקצוע – מומחה להשוואת כתב יד הוא איש מקצוע בעל חשיבות גבוהה ביותר, כאשר יש נחיצות במומחה לכתב יד לא רק בניתוח פרסונלי בקבלה לעבודה – אלא כמומחה משפטי לכל דבר ועניין, שלעתים חוות הדעת המקצועית שלו היא שמכריעה מצבים משפטיים סבוכים ביותר. ניתן להבין, אם כן, שיש לא מעט עבודה בתחום זה.

בכדי להפוך למומחה לכתב יד, יש להשקיע לא מעט זמן ומאמץ מקצועיים

כמובן שלא כל מי שמצטיין בעין חדה ויכולת ניתוח יכול להיות מומחה לכתב יד. בכדי לעבוד בתחום בצורה מקצועית, יש לעבור הכשרה, לעבור מבחנים של אגודת הגרפולוגים בישראל, ולאחר מכן לצבור ניסיון ומוניטין – עד שמגיעים למעמד מקצועי בכיר ומקבלים לא מעט עבודה, הן באופן פרטי והן כמומחים מטעם בתי משפט.

מומחה השוואת כתב יד
מומחה השוואת כתב יד

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן