מתקין מנדפים

עבודתו של מתקין מנדפים

התאמת המערכת לצרכים של הלקוח, התקנה ולאחר מכן תחזוקה הם רק חלק מהשירותים הניתנים על ידי מתקין מנדפים מוסמך. במאמר הבא נסביר מה החשיבות של כל שלב כזה ואיך מתבצעת העבודה במקומות שונים

העבודה העיקרית של מתקין מנדפים רלוונטית בענפי המזון, החקלאות, התעשייה , הפארמה ועוד. בכל אחד מהמקומות האלה יש צורך במנדפים כמתקן אוורור יעיל, אבל מי שמבצעים את ההתקנה שלו הם בעלי מקצוע חיצוניים. המתקין הוא בדרך כלל נציג של חברה שמוכרת ומשווקת את המנדפים, אך ניתן לפנות אליו בהמשך גם בשביל לתאם שירותי תחזוקה, תיקונים וניקיון. 

ניקוי מנדפים והחשיבות שלו

המקום שבו רואים בצורה הכי ברורה את החשיבות של התייעצות עם מתקין מנדפים מוסמך הוא דווקא כאשר צריך לתאם שירותי ניקיון. על פניו ניתן לנסות לנקות את המנדף לבד כי הוא זמין וקרוב, אבל זו עלולה להיות טעות: אם לא מנקים את המנדף בצורה מקצועית ויסודית, שאריות השומן עלולות להישאר בתוכו ואז להתלקח. לכן ניקוי מנדפים כי הוא בכלל לא קשור רק להיגיינה ולאסתטיקה, אלא גם בעל חשיבות בטיחותית מהמעלה הראשונה. 

ניקוי מנדפים וארובות על ידי אותו איש מקצוע

היתרון כאשר פונים לאיש מקצוע מוסמך שיודע להתקין מנדפים ולתחזק אותם בא לידי ביטוי בריכוז שירותים שונים תחת קורת גג אחת. אם למשל משתמשים גם במנדפים וגם בארובות על מנת לסנן את האוויר המזוהם, צריך מטבע הדברים לנקות את כל המערכת. כאן בדיוק נכנס לתמונה מתקין שזה התפקיד שלו ופניה מוקדמת אליו חוסכת זמן. בנוסף, שירותי ניקוי מנדפים וארובות ביחד לרוב זולים יותר מאשר הזמנה של כל שירות מאיש מקצוע אחר. 

ניקוי מנדפים לפי תקן ולפי החוק 

המתקין חייב לעבוד לפי התקן ולפי החוק. הוא עובד לפי החוק כאשר הוא ממליץ לכל בית עסק או מפעל על מערכת הנידוף המתאימה עבורו לפי תקנות של רשות הכיבוי או גופי רגולציה אחרים, אבל גם אם מתייעצים איתו ספציפית לגבי ניקיון. הנה למשל כמה תקנים המגדירים את מאפייני הניקיון והדגשים העיקריים שלהם:

  • תקן 1001 חלק 6
  • התקן הבינלאומי NFPA96
  • תקן לשטיפה של מסנני הטיפות
  • תקן לניקוי המפוח או תאי הסינון על הגג

מה כוללת התקנת מנדפים?

המעורבות של המתקין מתחילה עוד בשלבים המוקדמים שבהם משווים בין מערכות נידוף ואוורור. בשלב הזה התפקיד של המתקין הוא לספר ללקוח על המערכות השונות, להציג את המפרט הטכני ולתאר את הייחודיות של כל פתרון ביחס לפתרונות אחרים. כמו כן, מעורבות של המתקין בשלב הזה חשובה כי הוא עוזר ללקוחות למצוא את המערכת שגם מתאימה לתקציב שלהם.

התקנת מנדפים בצורה מקצועית

רוב הלקוחות פוגשים בשירותי התחזוקה של המתקין רק אחרי שנה לפחות של עבודה עם המנדפים. אבל בפועל, עליהם לבחור אותו לפי פרמטרים של מקצועיות וניסיון גם עבור התקנת מנדפים בשלבים המוקדמים יותר. רק התקנה מקצועית של המנדף תאפשר להפעיל אותו כחוק ובצורה רצופה. ההתקנה הראשונית קובעת את היעילות של המנדף, משפיעה על התחזוקה ויכולה למנוע תקלות. 

בחירת המסננים עבור התקנת מנדפים

מתקין מיומן שבקיא בהבדלים בין מערכות נידוף יכול להתקין אותן לפי רמת הסינון והאוורור המבוקשת. במהלך ההתקנה הוא צריך לבחור נכון מסננים ופילטרים ולהחליט עם הלקוח באיזה פתרון להשתמש כדי לספוח ריחות. לרוב משתמשים למשל במסנן פחם, אבל יש עוד אפשרויות והעבודה של המתקין מחייבת היכרות איתם.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן