איכות הסביבה

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס איכות הסביבה

קורס איכות הסביבה מכשיר גברים ונשים בגילאים שונים לעבודה כעצמאיים או כשכירים בשוק הפרטי והמוסדי. עם זאת, חשוב להכיר את אפשרויות התעסוקה מראש על מנת לבחור בהתאם את ההתמחות. לאחר מכן, ניתן להיעזר בקשרים שנוצרים במהלך הלימודים כדי לשפר את הסיכוי להתקבל למשרות הנחשקות

המודעות למשבר האקלים באה לידי ביטוי בין היתר בהיצע רחב וחדש של קורסים אקדמיים. מטרת הקורסים הללו היא להכשיר את דור העתיד על מנת להתמודד עם המשבר ולהקל על ההשלכות שלו. בין היתר, הקורסים עוסקים ברקע התאורטי והמעשי למשבר האקלים ולאופן שבו הוא מתפתח. במקביל, נבחנות אפשרויות טיפול שונות: החל מצמצום התיעוש והשימוש בגזי החממה שנפלטים לאטמוספירה ועד נקיטת גישה הפוכה של עידוד התעשייה והסקטור הפרטי לטובת מציאת פתרונות מקוריים וטכנולוגיים.

מה עושים אחרי הקורס?

השאלה המתבקשת היא מה עושים עם סיום הקורס וכיצד מנצלים את התעודה על מנת לפתח קריירה מתגלמת ומעניינת. כמובן שההתלבטות הזו משותפת לכל מי שמסיימים קורס אקדמי או מסלול הכשרה, אבל בתחום של שמירה על איכות הסביבה זו נחשבת דילמה חדשה יחסית. הפתרון הוא לבחון נתונים על איכות הסיבה ולהיעזר בהם על מנת לנסות להעריך איפה בדיוק חסרים תקנים.

עבודה כעצמאיים

האפשרות הראשונה שרלוונטית לכל מי שמסיימים את הקורס ורוצים לסייע עם שמירה על הסביבה היא לפתוח עסק עצמאי של שירותי ייעוץ. כיום יש ביקוש רב לשירותי ייעוץ כי הם מתאימים לאנשים פרטיים, ארגונים, חברות, בתי עסק, מוסדות ועוד. הסיבה לביקוש לשירותי ייעוץ היא רגולציה שיש בנושא של איכות הסביבה מטעם משרדי הממשלה, כמו גם כאמור עלייה במודעות שמגיעה מהציבור עצמו. אז כאשר הציבור רוצה לשמור על איכות הסביבה ולא יודע איך לעשות את זה, הוא צריך שירותי ייעוץ של בוגרי קורסים מיומנים.

עבודה כשכירים בחברות מהתחום

אפשרות אחרת ולא פחות אטרקטיבית היא להגיש מועמדות לעבודה כשכירים בחברות שההתמחות שלהן היא שמירה על האיזון האקולוגי של כדור הארץ. חלק מהחברות האלה עובדות בתחום המיחזור, אחרות מתמחות בהטמנת ופינוי שפכים ויש גם כאלה שמגיעות מתחומי נישה של ביוטק או אקלים. בכל אחד מהמקרים האלה, עבודה כשכירים היא ללא ספק דרך מעולה להשתלב בתחום ולהתחיל את הקריירה ברגל ימים.

עבודה כשכירים במוסדות ציבור

בכל רחבי העולם יש ביקוש הולך וגובר לבעלי מקצוע שיכולים להמליץ למוסדות כיצד לנהוג על מנת לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של בני האדם. אפשר לראות את זה בין היתר במדינות מפותחות כמו ארצות הברית, שבדיה וצרפת אבל גם במזרח הרחוק ובדרום אמריקה. בנוסף, ניתן לעבוד כשכירים במוסדות ציבור בישראל: כמו למשל במשרד להגנת הסביבה, במשרד הבריאות או במקומות ציבוריים ורלוונטיים אחרים.

הוראה

אי אפשר לדבר על אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס מקצועי בלי להזכיר את ההוראה. אם רוצים להעביר את הידע הלאה ולדאוג לעשות את זה ישירות מול קהל היעד הרלוונטי, הכי טוב להגיש מועמדות לעבודה בבתי ספר יסודיים, בחטיבת ביניים או בתיכון. גם במקומות כאלה הביקוש גבוה, לכן העבודה פחות או יותר מובטחת.

איך מגדילים את הסיכוי?

אפשר להגדיל את הסיכוי למצוא עבודה מתגמלת באמצעות קשרים אישיים עוד במהלך הלימודים. חוץ מזה, מאוד כדאי לבחור מוסד לימודים מוכר שהתעודה שלו נותנת יתרון גם מול דורשי עבודה אחרים. לאחר מכן, כל שנותר הוא לנסח את קורות החיים בצורה משכנעת ולהתמקד בתחום שבו מעוניינים להתפתח.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן