מעצב גינות

עבודתו של מעצב גינות

מעצב גינות הוא איש מקצוע שמציע מגוון רחב של שירותים. ההכשרה של המעצב מבוססת על ידע תיאורטי וצבירת ניסיון. בנוסף, המעצב יכול לעבוד באופן עצמאי או כחלק מחברת גינון.

שירותי מעצב גינות

אלו השירותים העיקריים הניתנים במסגרת העבודה השוטפת של מעצב גינות:
א. תכנון ועיצוב גינה – מעצב גינות מעורב בשלבים המוקדמים והראשונים של תכנון ועיצוב גינות פרטיות. הוא יכול להעניק את השירות לקבלני בניין, קבלני שיפוצים, מעצבים, אדריכלים וכמובן אנשים פרטיים.
ב. פיתוח ושיקום גינה – מלבד המעורבות של המתכנן בפיתוח גינה חדשה, הוא אחראי גם על שיקום גינות קיימות. השיקום נועד לשפר את מראה הגינה ולמנוע הצטברות בלאי, תחזוקה ולכלוך או נזקים.
ג. עיצוב עצים ופיסול בצמחיה – מעצב גינות מתעסק לא רק עם התשתית של הגינה, אלא גם עם העצים והצמחייה. מכאן שעבודתו דורשת רקע מסוים בתחומי אגרונומיה. העיצוב של העצים והפיסול בצמחיה מתייחסים לתנאי מזג האוויר ולאופן שבו ניתן להשביח גזעים.

סגנון עיצוב גינות

עבודתו של מעצב גינות מחייבת הקפדה על הפרטים הקטנים ויכולת להישאר עם אצבע על הדופק. הוא צריך למשל להכיר סגנונות עיצוב שונים, כמו למשל גינות בסגנון יפני, גינות טרופיות וגינות ארץ-ישראליות. יש מעצבי גינות שמקבלים את ההכשרה שלהם בתחומים כמו גינות במראה פראי או אנגלי, אך לאחר מכן הם בוחרים להרחיב את ההתמחות גם לגינות אקולוגיות, גינות ירק וכן הלאה.

שימוש בכלים ואביזרים

מעצב גינה עובד על בסיס קבוע מול לקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. עבודתו כוללת שימוש בכלים ואביזרים מיוחדים. הוא יכול להמליץ על כיסוי לריהוט גן כדי למנוע ממנו שחיקה ובלאי, אך במקביל הוא נדרש גם להשתמש באביזרים אחרים כדי לתחזק את הצמחייה.
משרות וקריירה
עבודתו של מעצב גינות משולבות בחברות גינון. אפשרות אחרת היא לעסוק בתחום באופן עצמאי. אפשרויות הקריירה כוללות פתיחת עסק לעיצוב גינות, מתן שירותי ייעוץ למוסדות וארגונים או ביצוע שירותים מקצועיים נוספים כמו התקנת מערכות השקיה ואספקת שתילים. כל השירותים שייכים לאותו ענף התמחות והכשרה.

מעצב גינות
גינה וריהוט גן

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן