יועץ בידוד אקוסטי

עבודתו של יועץ בידוד אקוסטי

יועץ בידוד אקוסטי הוא למעשה איש המקצוע המוסמך ביותר להתעסק עם כל הנושא של בידוד רעשים, שימוש בחומר בידוד אקוסטי ומתן ייעוץ לעסקים ולפרטים.

מסלולי התעסוקה והמחקר בתחום 

 

בידוד אקוסטי הוא למעשה טכניקה של סידור חומרים כלשהם, באמצעותו ניתן להקטין מעבר של אנרגיית קול מחלל אחד למשנהו. בידוד זה נדרש בתחומי חיים רבים, אך ישנם שני תחומים מרכזיים בהם נדרשת התמחותם של יועצי בידוד אקוסטי. הראשון הוא ייעוץ לבידוד מוזיקאלי והשני הוא ייעוץ בידוד אקוסטי בהקשר של מבנים, הלך מתכנון מבנים וכלה בשלב הביצוע והתיקון לאחר הקמת המבנה. שני מסלולים אלה שונים בהתמחות הנדרש מהיועץ וחומרי העבודה.

הבידוד מוזיקאלי

 

כולנו מכירים את התמונות שמתפרסמות מאולפני ההקלטות, בהן ניתן לראות את הזמר או הזמרת בתור חדר אטום, מבודד, כאשר התקשורת עם "העולם שבחוץ", קרי, המפיקים המוזיקאליים ואנשי אולפן ההקלטות מתבצעת אך ורק דרך המיקרופון. כלומר, חדר ההקלטות מבודד מרעשים לחלוטין- לא שומעים מתוכו ולא ניתן לשמוע בו רעשים מבחוץ. זוהי הדוגמא המרכזית של בידוד אקוסטי בעולם המוזיקה, למרות שישנן עוד. יועץ הבידוד האקוסטי לוקח גם חלק בתכנון אולפני הקלטות.

הבידוד בממשק עם אדריכלות, תכנון אזרחי ועוד

 

כמובן שנושא הבידוד האקוסטי בא לידי ביטוי באופן די מתבקש גם בכל עולם הבנייה, האדריכלות והתכנון, שכן בידוד מרעשים הוא דבר מה הכרחי בבנייני מגורים, משרדים ובכלל. לדוגמא, בידוד הוא חלק בלתי נפרד מתכנון של בניין מגורים בכלל ובפרט בין חדרי מגורים בהם יש ממשק עם מעבר של צנרת, שכן זרימת המים או הביוב בצנרת מרעישה במיוחד אלא אם מבודדת כראוי ממרחב המגורים. במקרים כאלה, יועצי הבידוד האקוסטי לוקחים חלק מתכנון המבנה.

עבודה עם חומרי בידוד 

 

אחד מהכישורים הנדרשים מהיועץ הוא הכרת החומרים המשמשים לבידוד הרעש – הכרת מאפייניהם, מומחיות באופן העבודה איתם והתמקצעות באופן התאמתם לבידוד מסוגים ספציפיים. חומר בידוד אקוסטי יכול להיות למשל, האקוסטי טייפ, מעין מזרון ספוג תלת שכבתי דחוס המשמש לבידוד רעש צנרת. אותו עוטפים על גבי הצינור עצמו ומחזקים עם אזיקונים ונייר דבק מסיבי. לשם הכרת החומרים הללו ותכונותיהם המבודדות רעש, יש ללמוד רקע של פיזיקה, כימיה, חומרים ועוד.

מסלול הלימודים בישראל 

 

בישראל אין לימודי תואר ראשון באקוסטיקה או בהנדסה אלקטרו-אקסוטית כמו שיש במוסדות השכלה גבוהה בעולם. עם זאת, ישנם מסלולי הנדסי קול בכמה מוסדות, אשר מציעים התמחות באלקטרו אקוסטיקה. בנוסף, ישנם מוסדות בהם ניתן להתמחות באקוסטיקה הקשורה לסאונד ולעולם המוזיקה. חלק מן המוסדות הם BPM, בית הספר סאונד, מכללת כנרת, מכללת ספיר והמרכז לעיצוב ולטכנולוגיה באריאל. בנוסף, לבוגרי תואר ראשון בפיסיקה יש האפשרות לעסוק במחקר.

הפרקטיקה – העבודה בתור יועץ בידוד אקוסטייועץ בידוד אקוסטי

 

בשוק העבודה כיום ישנו ביקוש ליועצי בידוד אקוסטיים יותר מבעבר, לאור המודעות ההולכת וגוברת לנושא הבידוד הן בתחום התכנוני של מבנים והן בעולם המוזיקה והסאונד. העבודה בפרקטיקה בתור יועץ בידוד אקוסטי היא מגוונת במיוחד ומאפשרת ליועץ לגעת בתחומי ידע רבים במסגרת עבודתו – תכנון מבנים, עבודות בנייה ושיפוץ, עולם המוזיקה, עולם הסאונד ועוד. כל זאת תוך התמקצעות בחומרי הבידוד והבנת התכונות הפרטיקולאריות שלהם, כישור אשר יכול לעזור בתחומים נוספים.

עניין וגיוון

 

למי שמתעניין במקצועות ההנדסה, בחומרים, פיזיקה וכימיה לצד עולמות הפרטיקה כדאי ללמוד אקוסטיקה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן