פודיאטור

עבודתו של הפודיאטור

כף הרגל היא אחד החלקים החשובים ביותר בגופנו 

כל מי שלא מבין עד תום עד כמה כף הרגל היא חלק חשוב ומשמעותי בגוף שלנו ובתחושה שלנו, בוודאי לא סבל מבעיות קריטיות בכף הרגל. עם זאת, רבים מאתנו יודעים היטב עד כמה מדובר בחלק משמעותי של החיים שלנו ושל הגוף שלנו, משום שאנחנו מסתמכים על כף הרגל בצורה מלאה עבור הפעולות היום יומיות הבסיסיות ביותר שלנו. למעשה, מדובר בבסיס הראשוני ביותר שעליו נתמך הגוף שלנו כולו במשך שעות ארוכות ביום ובמרבית הפעולות המוטוריות שאנחנו מבצעים – וכאשר ישנה בעיה רפואית כזו או אחרת הקשורה לכף הרגל, נדרש טיפול מקצועי ברמה הגבוהה ביותר עבור בעיה זו, שיכולה לגרום לייסורים קשים מאוד בקרב הסובלים ממנה. בעיות רפואיות שונות שקשורות לכף הרגל יכולות להיות בעיות עור, דלקות שונות, יבלות, וכן בעיות עצם ושריר שגורמות לכאבים ולבעיות רפואיות נוספות הנגרמות מהן.

התחום הטיפול הנוגע בכף הרגל ובכל מה שנוגע אליה

 

תחום זה כולל לימוד מקיף שלפודיאטור מבנה כף הרגל הן ברמת העצם, הן ברמת השריר והן ברמת העור, אבחון מחלות ובעיות רפואיות שונות הקשורות אליה, וכמובן שגם טיפול בהן באמצעים שונים. תחום זה נחשב תחום טיפולי ורפואי, אבל העוסקים בו הם למעשה לא דוקטורים לרפואה – תחום הפודיאטריה נלמד בדרך כלל במסגרת עצמאית משלו, בהיקף של 3 עד 6 שנים בהתאם למקום בו לומדים את התואר הזה. במדינת ישראל אין מסגרת לימודים המכשירה בתחום זה, וניגע בכך עוד בהמשך. קודם כל, נבין כי מדובר בתחום עיסוק שנוגע בטיפול חיצוני בכף הרגל, בביצוע ניתוחים זעירים למצבים מסוימים כמו ציפורן חודרנית, ובמקרים מסוימים של פודיאטורים מנתחים גם בביצוע של ניתוחי עצם מורכבים יותר. כעת, נכיר את ההכשרה ואת העבודה היום יומית בתחום זה.

כיצד נראית עבודתם פודיאטורים?

לימודי הפודיאטריה הם כאמור לימודים שלא קיימים במדינת ישראל. העוסקים בתחום זה במדינה הם אנשים שבצעו את לימודיהם מעבר לים, כאשר ישנן מסגרות לימודים בתחום במדינות כמו ארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה ועוד – מדינות מערביות ומתקדמות בהן ברור כי יש צורך במערכת מתקדמת ואיכותית שתומכת באופן בלעדי בבעיות כף הרגל. העבודה היום יומית של הפודיאטור המומחה כוללת ביצוע של פרוצדורות כמו טיפול בדורבן ברגל, טיפול ביבלות זיהומיות, טיפול בציפורן חודרנית בניתוחים זעירים או באמצעות לייזר, וייעוץ שוטף על טיפול בכף הרגל במסגרת פרטית. כל הפרוצדורות האלה, ועוד רבות אחרות, דורשות מקצועיות ודיוק ברמה הגבוהה ביותר, ולכן נדרשת הכשרה מתאימה – ואם יש צורך לפנות לאיש מקצוע בתחום, יש להקפיד לבחור במקצוען ברמה הגבוהה ביותר.

כל בעיה שמתפתחת בכף הרגל צריכה לקבל את מענה וטיפול 

בעיות בכף הרגל יכולות, כאמור, לגרום לשיבוש משמעותי של איכות החיים של מי שסובל מהן. במצבים כאלה, יש לפנות למומחים ברמה הגבוהה ביותר בתחום הפודיאטריה, בכדי לקבל את הטיפול המקצועי והאיכותי ביותר ולהשיב את בריאות הגוף שלכם ואת איכות החיים שלכם למצב בו הן צריכות להיות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן