יועץ מס

עבודה כיועץ מס

להיות יועץ מס בישראל נחשב למקצוע מכובד ומבוסס, כיוון תמיד יש בו צורך משמעותי. למה? כיוון שמדובר בתפקיד שבעצם מתרגם את דרישות מס ההכנסה לעסקים ולאנשים פרטיים – ומס ההכנסה זה גוף שאף אחד לא מעוניין להסתכסך איתו ולא רק בישראל (אפילו אל קפונה הגדול נפל בסוף על העלמות מס) ולכן, שירותיו של יועץ המס לארגן את כל תשלום המיסים הנדרשים לפי חוק, תוך שהוא מוודא שתשלמו את המס הנמוך ביותר שמותר על פי החוק, הינם חשובים ובעלי משמעות מכרעת, כיוון שמצד אחד שירותים אלו חוסכים ללקוח כסף רב ובנוסף, גם מאפשרים ללקוח את השקט הנפשי באשר לדאגותיו אל מול אחד המוסדות הממשלתיים החזקים והקשוחים במדינה.

 

יועץ מס

איך מקבלים תעודת יועץ מס מורשה?

כחלק מתנאי הקבלה, עליכם להיות בעלי תעודת בגרות מלאה או מינימום של ציון בגרות עובר במקצועות: מתמטיקה, אנגלית ולשון או לחלופין, לעבור מבחנים חלופיים של מועצת יועצי המס בישראל. שנית, עליכם להיות מנהלי חשבונות, כלומר בעלי תעודת הנהלת חשבונות מסוג 2 או בעלי הסמכה מסוג דומה. כל יועץ מס הוא בעצם גם מנהל חשבונות, זה אולי נשמע לכם מורכב עכשיו ולמה לעזאזל אתם בכלל צריכים את זה, אבל בתמונה הגדולה, בסופו של דבר יש לכם 2 מקצועות, מה שמאפשר לכם היצע הזדמנויות עבודה יותר גבוה ממקצועות אחרים.

בסיום הלימודים תצטרכו לעמוד בבחינות ההסכמה של נציבות מה הכנסה וזה עדיין לא הכל – לאחר שתסיימו את לימודיכם ותעמדו במבחני ההסכמה בהצלחה, תצטרכו לעבור שנה של התמחות במשרד יועצי מס או לחלופין במשרד רואי חשבון ורק לאחר מכן תוכלו לקבל בהתאם לתקנון מס ההכנסה בישראל, תעודת יועץ מס מורשה וכמובן תעודה ממוסד הלימודים בו למדתם.

כמה כסף מרוויח יועץ מס?

בשיקול ההחלטה באשר לסוג הלימודים או למקצוע שאותו נלמד, חייבת להיות חשיבות לאפשרויות ורמות השכר הצפויות לנו, בכדי להבין האם "שווה" לנו ללמוד מקצוע מסוים אל מול ההכנסה הצפויה לנו בהמשך. במקרה של ייעוץ מס, מדובר ברמת כדאיות גבוהה – יועץ מס בשלבי ההתמחות יקבל אמנם משכורת די נמוכה (עשויה להיות גם משכורת מינימום) אבל לאחר ההסכמה, תוכלו להרוויח בשנים הראשונות משכורת של בין 5 ל-8 אלף שקל ולאחר 5 שנים בערך, השכר יעלה ל-9 אלף ומעלה.

בנוסף, בתור יועצי מס (לאחר ההסכמה וההתמחות כמובן), תוכלו לבחור גם לעבוד כעצמאיים ובתור כאלה, לא תהיה לכם הגבלה על מספר הלקוחות שתוכלו לקבל, כך שרמת השכר תהיה תלויה לגמרי בכם, כאשר תוכלו להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, אם רק תחליטו שאתם רוצים בכך. כמובן שבכל מקרה כדאי לאחר ההתמחות לעבוד במשרד ולא ישר להתחיל כעצמאי, כדי להכיר קצת יותר את העבודה ואת שיטות הפעולה שבאות עם הניסיון.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן