נהג אמבולנס

עבודה בתור נהג אמבולנס

נהג אמבולנסנהגי אמבולנס הם ככל הנראה הנהגים בעלי התפקיד החשוב ביותר בחברה שבה אנחנו חיים

בתור עוברי אורח שלא קשורים בצורה אישית למתרחש בתוך האמבולנס, נסיעה של אמבולנס ממוצע ברחובות העיר שלנו יכולה להיות מטרד לא קטן. עם זאת, כאשר אנחנו חושבים על המשמעות והתפקיד של האמבולנס אנחנו מבינים שהמטרד הקטן הזה הוא כאין וכאפס מול התפקיד המכריע והחסר תקדים שיש לאמבולנס ולצוותו בהצלת החיים של מי שנמצא בתוכו. בתוך האמבולנס נמצאים אנשים בעלי רמות שונות של הסמכה בטיפול ובמתן עזרה ראשונה וטיפול רפואי, אבל המיוחד ביותר מבין כל אנשי הצוות באמבולנס הוא ללא ספק נהג האמבולנס.

נהג אמבולנס הוא קודם כל איש טיפול רפואי בעל הסמכה של חובש רפואת חירום (בניגוד למערכת הצבאית שבה נהגי אמבולנס אינם בהכרח אנשי טיפול רפואי), ובנוסף לכך הם גם משמשים כנהגים בכלי הרכב, שהנהיגה בו היא ייחודית בגלל תפקידו של האמבולנס ובגלל ההיתרים שלו לנסוע בצורה שלא מוכרת למי שלא נסע עליו מעולם.

דרישות התפקיד ואפשרויות תעסוקתיות

  • ראשית, ניגע בקצרה בדרישות הקבלה לקורס נהגי אמבולנס של מגן דוד אדום ובמבנה הקורס הזה. קורס נהגי אמבולנס פתוח לכלל האוכלוסייה ולכל מי שמעוניין להשתתף בו, בתנאי שמדובר בבוגרים בריאים וישרים בני 21 לפחות, עם ותק של לפחות 4 שנים כנהגים עם רישיון נהיגה ב', שליטה מלאה בשפה העברית, 12 שנות לימוד לפחות, שליטה מלאה בשפה העברית ויכולת קריאה בשפה האנגלית, והצגת תעודות יושר והצהרות בריאות. מסלול הבוקר של לימודי נהג האמבולנס אורך כ-5 שבועות אינטנסיביים של לימודים יומיים ארוכים, ואילו מסלול הערב המרווח והארוך יותר אורך כארבעה חודשים.
  • החומרים הנלמדים בקורס נהגי אמבולנס עובדים בשני צירים – הציר המקצועי הרפואי כחובש רפואת חירום והציר המקצועי כנהג האמבולנס. הלימודים כוללים את כל מה שנוגע לטיפול בחולה ובפצוע, החייאות שונות, מצבי חירום וחוסר הכרה, אנטומיה ופיזיולוגיה של הלב ומחלות לב וכלי דם, טראומה, עירויים, מיילדות ומחלות מזהמות. מצד שני, הקורס מלמד גם את הכרת ציוד האמבולנס, השתלמות על גבי אמבולנסים ודגש מיוחד לדיני התעבורה הייחודיים לנהיגה ברכב חירום מסוג אמבולנס.
  • אפשרויות התעסוקה שלנו לאחר הכשרתנו כנהגי אמבולנס הן קודם כל כנהגים של מגן דוד אדום, אך לא באופן בלעדי. ישנם ארגונים שונים שיש להם נחיצות בנהגי אמבולנס, ובנוסף ישנם גם שירותים פרטיים של אמבולנסים שיכולים להוות עבורנו עבודה במשרה מלאה עם שכר שיכול להגיע ל-12 ו-14 אלף ₪ בחודש.

נהג אמבולנס כחלק מהצוות הרפואי

נהג אמבולנס הוא אולי המקצוע היחיד שמשלב בין מקצועיות נהיגה ברמה הגבוהה ביותר, כולל דינים מיוחדים וספציפיים לאמבולנס ולנהיגה בו, ובין מקצועיות רפואית ברפואת חירום ברמה הגבוהה ביותר. בהתחשב בכך, ברור מדוע מדובר במקצוע תובעני שרק הטובים ביותר בתחומם עוסקים בו באופן קבוע.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן