עבודה בתור אופה של לחמים ובצקים

הכנת לחמים ובצקים היא בהחלט מקצוע מאתגר, כיפי ומהנה שניתן לבצע במסגרת שורה ארוכה של משרות ותפקידים. ניתן להשתלב בתור אופה במסעדות המתמחות בהכנת פיצה ולהציע מתכונים חדשים גם לבתי מלון ובתי קפה. הנה כל מה שצריך לדעת על העבודה.

עבודה בתור אופה היא פתרון מושלם למי שמחפש עבודה כיפית, מקצועית ואף גם זמנית. ראשית, העבודה לא דורשת הכשרה מעמיקה וניתן לצבור בה את הניסיון תוך כדי האפייה עצמה אבל מי שמעוניין יכול להעשיר את ידיעותיו בלימודי אפייה מקצועיים יותר בארץ ובחו"ל. עם זאת, מי שמוצא עניין יכול להירשם לקורסי הכשרה והסמכה על מנת לשדרג את ארגז הכלים שלו. שנית, העבודה יכולה להתבצע גם באופן זמני על ידי חיילים משוחררים, סטודנטים בחופשת סמסטר, מבוגרים בגיל הפנסיה ועוד.

עבודה בתור אופה של לחמים ובצקים היא הדרך הנכונה לדעת כיצד להכין פיצה ושאר מאפים. במילים אחרות, זו עבודה מגוונת מכפי שנהוג לחשוב. אפייה היא מקצוע עתיק שכולל לא רק הכנת מזון על ידי חימום תנור. התקדמות טכנולוגית מרחיקת לכת תורמת לחידושים בתחום התנורים ולכן האופה חייב להכיר אותם היטב. מעבר לכך, מדובר על אפיית לחם, בצקים ועוגות ותמיד יש ביקוש לאנשי מקצוע נוספים.

כיצד מתבצעת העבודה על מאפים ופיצה?

העבודה עצמה מתבצעת במספר שלבים וכדאי להכיר אותם לפני שמכניסים מאפים או פיצה לתנור:אופה פיצה

א. חימום התנור – אפשר להכין מאפים ופיצה בתנור תנור רגיל או תנור לבנים. בכל מקרה יש לדאוג לחימום מראש של התנור. החימום הוא לטמפרטורות גבוהות אך קבועות, שלא יגרמו לאפיית יתר. את חימום התנור כדאי לבצע בימים הראשונים של העבודה לפי הוראות של אנשי מקצוע מנוסים יותר.

ב. הכנת המאפה – במקביל לחימום התנור, עבודה בתור אופה של לחמים ובצקים מחייבת טכניקה גבוהה. יש להוסיף נוזלים או רוטב כדי להכין פיצה ובזמן האפייה לכסות את פני השטח של התנור בחומר שומני. אחרי כמה שנים של עבודה בתחום כבר ניתן ללמוד האם להוסיף שמן או חמאה ובאילו כמויות לעשות את זה כדי להקטין את מידת אובדן הנוזלים.

ג. הוצאת המאפה – השלב השלישי של העבודה עצמה כולל הוצאת המאפה מהתנור. בשלב הזה הדגש הוא על כללי הבטיחות. חשוב לעבוד רק עם כפפות, סינר ולעיתים גם אמצעי בטיחות נוספים. התנור מגיע לטמפרטורות של מאות מעלות והעבודה איתו היא בסביבה חמה ולחה. יש לדאוג לשתיית כמויות גדולות של מים, ליזום הפסקות ולהיות עירניים לכאבי ראש או סחרחורות המעידים על התייבשות.

לסיכום, עבודה בתור אופה היא פתרון קלאסי למי שמחפש עבודה מתגמלת ומיידית. אפשר להגיש מועמדות לעבודה בבתי קפה ומסעדות, או לבחור להשתלב במוסדות גדולים יותר כמו בתי מלון ובתי הארחה. את העבודה בתור אופה מבצעים על בסיס סדר קבוע ותוך שמירה על הבטיחות.

 

באדיבות רשת פרגו – סניף פיצה הרצליה

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן