שיעור נהיגה

מה דרוש כדי להיות מורה לנהיגה?

אחד מהמקצועות המעניינים ביותר, הוא המקצוע של מורה נהיגה. למורי הנהיגה יש אחריות עצומה על כתפיהם – הם בעצם אלו אשר מכשירים באופן בלעדי, את כל הנהגים בישראל – גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, כולם צריכים ללמוד אצל מורי נהיגה מורשים. מורה הנהיגה מסביר כיצד מגיבים כשרואים תמרורים, מה עושים כשהרמזור הופך לאדום באמצע, איך מבצעים עקיפה, איך חונים, איך נוסעים ברוורס, איך מאותתים, ועוד שורה ארוכה מאוד של פעולות שלתלמיד הנהיגה אינן מובנות מאליהן. אם כך, מה בעצם דרוש כדי להיות מורי נהיגה ומהם התנאים ותהליך ההסמכה?

כל הפרטים על התהליך שתעברו

שיעור נהיגה

  • תנאי הקבלה – לא כל אדם יכול להיות מורה נהיגה. קודם כל, עליכם כמובן להיות בעצמכם עם רישיון נהגיה בדירוג B לפחות, לפחות שלוש שנים. כמו כן עליכם להיות בני 21 לפחות, בוגרי 12 שנות לימוד. חשוב מאוד – עליכם להוציא תעודת יושר מהמשטרה ולהראות כי אין לכם שום עבר פלילי, והדגש הוא גם בין השאר על עבירות תעבורה חמורות. מעבר לכך, תצטרכו לעבור בחינות כלליות של מכוני הרישוי שיראו שאתם עומדים בתנאים בסיסיים (לרוב בוגרי 12 שנות לימוד יעברו אותם).
  • מה לומדים בקורס? – הקורס להסמכת מורי נהיגה כולל שפע של תכנים: פירוט מלא על דיני תעבורה וסוגי תמרורים, תכנים הנוגעים לנהיגה נכונה ונהיגה מונעת, תכנים הנוגעים לפסיכולוגיה של הנהג ותלמיד הנהיגה, הדרכה מלאה על מרכיבי הרכב ויציבות הרכב, הנדסת תנועה, הדרכות על תורת המבחנים, ואפילו תכנים ייחודיים הנוגעים לקשר עם התלמידים – מהם הכללים הנאותים נגד הטרדה מינית, כיצד מתמודדים עם תלמיד מוגבל מבחינה פיזית, ועוד. כמובן שגם תלמדו כיצד מגישים עזרה ראשונה באופן מידי ומטפלים בתאונות אש ברכב.
  • איך עוברים את הקורס? – עליכם כמובן להשתתף בכל תכני הקורס, ולאחר מכן לעבור את המבחנים. הקורס עצמו יכלול גם מבחני ביניים (למשל מבחן על תמרורים, חוקי התנועה, חלקי הרכב וכיו"ב – כמו מבחן התאוריה אך ברמה גבוהה יותר), וגם מבחנים סופיים, תיאורטיים ומעשיים כאחד.
  • כמה זמן הקורס נמשך – לא מדובר על קורס קצר! אל תשכחו שאתם צריכים לעבור שפע של תכנים, ועל כן מדובר על קורס שאורכו הממוצע הוא כ- 500 שעות. לרוב, משך הזמן של הקורס כולו הוא כשנה שלמה, בשעות הבוקר או הערב לבחירתכם.
  • והיכן אפשר ללמוד זאת? – על מנת לעבור הכשרה כמורי נהיגה, עליכם להירשם למכללות המורשות בתחום בישראל, והם כבר ינחו אתכם בנוגע לצעדים הבאים.

 

ומה יקרה כשיהיה לכם רישיון?

אם יש לכם רישיון – אתם יכולים להתחיל לעבוד! אתם יכולים לקחת חלק בעסק קיים של בית ספר לנהיגה כמובן, או שאתם יכולים לפתוח עסק עצמאי משלכם. התחילו לפרסם את עצמכם, ואל תשכחו גם לרכוש רכב שמותאם למורי נהיגה, על פי החוק.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן