מורה לאנגלית לילדים

מורה לאנגלית לילדים

מורה לאנגלית הוא בין התפקידים החשובים ביותר בתהליך החינוך של ילדים. במאמר הבא נכיר את מאפייני ההכשרה, נעמוד על אפשרויות התעסוקה ונבין את ההבדל בין הוראה פרטית לבין מגזינים ללימוד אנגלית

ילדים זקוקים לכישורי השפה האנגלית מגיל צעיר ומיד עם תום הלימודים הם משתמשים בה לצורך העשרת הידע, טיולים ברחבי העולם ורכישת קריירה. הגורם המרכזי האחראי על הידע של הילדים בשפה האנגלית הוא המורה. מורה לאנגלית לילדים עובר הכשרה מיוחדת והוא חייב להיות סבלני, מקצועי ויסודי. האופן בו בוחר המורה ללמד אנגלית צפוי לגבש ולעצב את זהותו של הילד בטווח הקצר והארוך. מעבר לכך, המורה נדרש לדעת כיצד להתמודד עם קשיים המלווים את תהליך הרכישה של שפה חדשה.

היכן ניתן לרכוש את המקצוע?

אפשר ללמוד הוראת אנגלית במגוון רחב של מוסדות ברחבי הארץ. בחלק מהמסלולים מציעים תואר ראשון המשלב הוראת אנגלית עם חינוך, לעומת מסלולים המתמקדים בהסבה של בעלי תואר ראשון לצורך הוצאת תעודת הוראה. מורה לאנגלית צריך להחזיק ברישיון מטעם משרד החינוך ולאחר מכן הוא יכול להציע את עצמו לעבודה בתפקידים שונים.

מה הקשר בין הוראה לבין ג'רוזלם פוסט לייט?

בניגוד למקצועות אחרים, רוב הילדים מגלים מוטיבציה גבוהה כלפי לימודי אנגלית. הם מרגישים כבר מגיל צעיר את המשמעות של ידיעת אנגלית וההורים מעודדים אותם להשקיע זמן ומשאבים. לפיכך, המורה נדרש לנצל את התנאים העומדים לרשותו ולשלב כמה שיותר אמצעים בהוראה אפקטיבית ומשמעותית של השפה האנגלית.

אלו אפשרויות התעסוקה הבולטות עבור מורה לאנגלית לילדים:

א. הוראה בבתי ספר – מורה לאנגלית מלווה את הילדים כבר מגיל צעיר ולכל אורך הלימודים בחטיבת הביניים ובתיכון. בכל בתי הספר המקפידים על מקצועות הליבה מעסיקים לפחות מורה אחד לאנגלית. המורה יכול לשלב את ההוראה הפרונטאלית עם מגזינים ללימוד אנגלית, להמליץ על רכישת ידע דרך עיתונים כמו ג'רוזלם פוסט לייט וכן הלאה.

ב. הוראה פרטית – יש הרבה מורים פרטיים לאנגלית הנעזרים במקצוע לצורך השלמת הכנסה. הוראה פרטית באנגלית רלוונטית בעיקר לקראת מבחני הבגרות, אך יש הורים המעודדים את הילדים לשיעורים מן הסומורה לאנגלית לילדיםג הזה עוד בבית הספר היסודי. היתרונות של הוראה פרטית הם מעקב צמוד אחר התקדמות הילד, חיזוק חולשות ואיתור בעיות. החסרון הוא הוצאה כספית לא מבוטלת העשויה להגיע למאות שקלים בחודש.

ג. כתיבת תכניות לימודים – מורה מנוסה המכיר את המערכת יכול להשתלב במשרד החינוך ולקחת חלק בכתיבת תכניות הלימודים. המורה צריך לשאוב השראה מתוך מגזינים ועיתונים כמו ג'רוזלם פוסט לייט על מנת להרחיב את הידע של התלמידים ולעורר בהם עניין.

בעידן המודרני אין דרך לתאר את החשיבות של מורה לאנגלית לילדים. זהו גורם משמעותי המשפיע באופן ישיר על הפוטנציאל של הילד ועל ההשתלבות שלו בשוק התעסוקה העתידי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן