מה עושה רפד במסגרת עבודתו?

היכרות עם סוגים שונים של עבודות ריפודים יכולה לסייע לבחור איש מקצוע ואף לתרום למי ששוקל להצטרף לענף. במאמר הבא נסביר מה עושה רפד במסגרת עבודתו, איזו התמחות נדרשת עבורו ולמי הוא מציע את עיקר השירותים

עבודות ריפוד צריכות להתבצע על ידי אנשי מקצוע שמתמחים לכך. עבודה בתחום לא דורשת הסמכה רשמית, אך היא בהחלט מחייבת ניסיון קודם ומיומנות מסוימת. מבחינת תנאי קבלה לעבודה, הדגש הוא על אוריינטציה טכנית גבוהה ועל יכולת לעבוד עם הידיים כדי לבצע גם משימות רגישות. בנוסף, כדאי לשקול עבודה בתחום רק אם אוהבים את מלאכת היד ומעוניינים לצבור בה מיומנות גבוהה.

במסגרת עבודתו, רפד בעיקר מספק שירות של החלפת ריפוד לרהיטים. המשמעות היא שאפשר לפנות לרפד כדי להחליף את הריפוד הקיים במקום להחליף את כל הספה, או על מנת לתאם שירות של מילוי לספות וכורסאות קיימות. לשם השוואה, שירותים אחרים של הרפד יהיו רלוונטיים עבור מי שמחפש ניקוי שטיחים, ריפוד קירות וכמובן ריפוד למכוניות ואוטובוסים.

רפד בתהליך עבודה

מה ההבדל בין עבודות ריפודים?

היכרות עם הסוגים שונים של עבודות ריפודים יכולה לסייע גם למי שרוצה להשתלב בענף ולעבוד בו, אך גם למי שמעוניין ליצור קשר עם רפד על מנת לקבל שירות ברמה גבוהה. כאן צריך לשים לב בעיקר להבדלים בין השירותים הבאים:

א. עבודות ריפוד למשרדים – בעלי משרדים ועסקים יכולים לפנות אל רפד כדי לרהט כיסאות משרד. לחילופין, הרפד מציע את השירות שלו גם עבור רהיטי גן וניתן להתייעץ איתו לגבי סוג הריפוד המתאים.

ב. התמחות בריפודים מיוחדיםרפד מקצועי עובד עם בד סינתטי, דמוי עור, עור, בד בסגנון עתיק או בד טבעי. עם הזמן, הרפד צובר מספיק ניסיון ומיומנות על מנת להצליח להתאים לכל ריהוט ולכל צורך את הריפוד הנכון עבורו. על הרקע הזה, אפשר להבין מדוע חשוב להתייעץ עם רפד גם לגבי התמחות בריפודים מיוחדים.

ג. תיקון ושיפוץ רהיטים – האמת היא שבמסגרת עבודתו, הרפד צובר מספיק מקצועיות על מנת לתקן ולשפץ רהיטים גם בלי קשר ישיר לריפוד עצמו. זה  מה שקורה כאשר רפד מציע את השירות של חידוש רהיטים, שימור חפצי אמנות והחלפת קפיצים ברהיטים. כמו כן, אפשר לפנות לרפד כדי לקבל ממנו שירות של עיצוב וייצור רהיטים או לנצל את המיומנות שלו לטובת צביעת רהיטים.

איזה שירותים נלווים מספק רפד?

העבודה של רפד עם בדי ריפוד וההתמחות במכירת רהיטים מאפשרת לו לרכז מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת. את זה רואים דווקא בשירותים הנלווים של הרפד, שכוללים עבודה מול מעצבים או ייצור ושיפוץ כריות. לבסוף, כדאי לדעת שהרפד גם יכול לתפור מזרנים וכיסויי מיטה או לבצע עבודות נגרות.

דילוג לתוכן