גילוי נזילות בבניין

הדרך שבה מגלים נזילות בבניין מונעת הרס מיותר ומאפשרת התחקות אחר המקור של הבעיה ולא רק אחרי הסימפטומים שמופיעים על פני השטח. אבל איך בכלל יודעים שיש נזילה ובאיזה ציוד משתמשים כדי לאתר אותה? הנה כל התשובות

גילוי נזילות בבניין הוא שירות שמבוצע על ידי בעלי מקצוע מתחום האינסטלציה. בין היתר, השירות הזה חשוב כי הוא מונע את המשך הנזילה. כאשר הנזילה ממשיכה בלי שמאתרים את המקור שלה, המשמעות היא נזקים בלתי הפיכים למבנה. בנוסף, נזילה שמתרחשת בתוך המבנה עלולה לגרום גם נזקים לציוד האישי ולהאיץ בלאי של מוצרי חשמל, ריהוט וכן הלאה. במקביל, הנזילה גורמת ריח של טחב ועובש ופוגעת באיכות החיים ובבריאות.

הבדלים בין שיטות גילוי נזילות

עד לפני מספר שנים היה אפשר לאתר את המקור של הנזילה רק על ידי גרימת הרס מיותר. בעבר, מה שהיו עושים זה להרים את המרצפות או לשבור את הקירות ואת התקרה כדי לבדוק איפה הנזילה מתחילה. בגלל שברור היה כבר אז שאי אפשר להסתפק רק בסימפטומים שמופיעים על פני השטח אם רוצים לפתור את התקלה, העדיפות הייתה לגרימת הרס. אבל כיום כל זה כבר לא נדרש.

הדור הבא של גילוי נזילות בבניין

כיום המצב שונה ואפשר לרכז את השירותים השונים של גילוי נזילות בבניין תחת קורת גג אחת. באופן הזה, משתמשים בציוד מתקדם ומשוכלל שמאפשר לאתר את המקור של הנזילה בצורה מדויקת. בפועל, משתמשים בכמה סוגים שונים של כלים וציוד:

א. מצלמה טרמית – המכשור הנפוץ לאיתור וגילוי של כל סוגי הנזילות בבניין הוא מצלמה טרמית. באמצעות מצלמה טרמית ניתן להתחקות אחר המקור של הנזילה ולבדוק איפה היא מתחילה. תוך כדי המעקב אחר הנזילה, בעלי המקצוע רואים הדמיה תלת ממדית של הצנרת על גבי מוניטור שנמצא לידם.

ב. סיב אופטי – דרך אחרת לאתר ולגלות את המקור של הנזילה בבניין היא באמצעות סיב אופטי. זה בדרך כלל פתרון שמתאים לבניינים נמוכים יחסית, אך היתרון שלו בא לידי ביטוי ביכולת להעביר כמות גדולה של נתונים בתוך זמן קצר. לשם השוואה, הסיב האופטי החליף את כבל הנחושת המסורתי.

ג. איתור נזילות על ידי גז – גז ידידותי לסביבה ובטוח גם עבור בני אדם מאפשר לאתר את כל סוגי הנזילות בכל סוגי הבניינים. המטרה של השיטה היא לראות באיזה נקודה בתוך הצנרת הגז זולג החוצה, על מנת להסיק מכך לגבי זה ששם גם מתחילה הנזילה. לכן, מאתרים נזילות על ידי גז גם בבניינים גבוהים וגם בבניינים נמוכים ועדיין בלי לגרום הרס מיותר.

האחריות על גילוי נזילות בבניין

השאלה המתבקשת היא מי בכלל אחראי לדווח ולשלם על השירות של גילוי נזילות בבניין. מצד אחד, כל הדיירים אמורים להשתתף בעלות של תיקון הנזקים ובאחזקה של הבניין. מצד שני, יכול להיות שהנזילה מתחילה בדירה ספציפית ורק אז מגיעה אל חדר המדרגות ואל הרכוש המשותף. לכן, מה שעושים זה לבחון כל מקרה לגופו ולהשתמש בשירות של איתור נזילות כדי לדעת על מי להטיל את האחריות.

כך יודעים שיש נזילה

החדשות הטובות הן שגם אנשים פרטיים בלי ציוד מתקדם יכולים לדעת שיש נזילה בבניין שלהם. בין היתר, נזילה מזהים באמצעות כתמי הרטיבות שמופיעים בצורה בלתי מוסברת על הקירות. בנוסף, אפשר לדעת שיש נזילה באמצעות חשבון מים מנופח. לאחר מכן, כדאי לבדוק אם יש ריח של טחב וסימני עובש בתקרה.

דילוג לתוכן