קונסטרוקצית פלדה

מהנדס קונסטרוקציות פלדה

עבודה בתחום התכנון ההנדסי ופיקוח על ביצוע פרויקטים בבניין והנדסה אזרחית יכולה להתאים לקהל יעד מגוון. היא דורשת הכשרה מקיפה ומחייבת רמה גבוהה של אחריות. מהנדס תכנון קונסטרוקציות מעורב בשלבים המוקדמים של תכנון מבנים והוא משפיע ישירות על המאפיינים של מבני תעשייה. כמו כן, עליו להכיר את ההבדלים בין חומרי הגלם המשמשים להקמה ותכנון של קונסטרוקציות שונות.

שירותי מהנדס בניין

מלבד תכנון קונסטרוקציות, אדם שמועסק בתחום של הנדסת בניין נדרש להציע את השירותים הבאים:

  • ליווי וסיוע לקבלת רישוי והיתר בנייה
  • פיקוח וניהול פרויקטים
  • ביצוע חישובים סטטיסטיים
  • הכנת כתבי כמויות ומפרטים
  • שירותי ייעוץ הנדסי וניסוח חוות דעת מקצועית
  • בדיקת יציבות מבנים
  • ייעוץ נגישות לנכים

כפי שניתן לראות, תחומי האחריות של מהנדס תכנון קונסטרוקציות חולשים על ענפים רבים. זו הסיבה העיקרית לשכר הגבוה בתחום הזה ולדרישות הסף של שנות ניסיון רבות.

מהי קונסטרוקצית פלדה?

מהנדס תכנון קונסטרוקציות מוסמך לעזור לכל לקוח להבין את היתרונות והחסרונות של הפלדה. ניתן להתייעץ איתו לגבי קונסטרוקצית פלדה ולשאול על הנושאים הבאים:

א. מהירות הקמה – הפלדה נחשבת חומר קל ביחס למתכות אחרות. היא זולה בהשוואה לאלטרנטיבות ואלמנטים מסוימים במבני תעשייה יכולים להיבנות גם בשיטה של בנייה טרומית. כל אלו יחד מאפשרים קיצור של מהירות ההרמה, באישור המהנדס ובכפוף לתקנות.

ב. עלויות נלוות – תפקידו של מהנדס תכנון קונסטרוקציות הוא להסביר ללקוח גם על העלויות הנלוות. עליו להציג בפניו את היתרונות והחסרונות של חומרי הגלם, את הסכנות הטמונות בשימוש בחומרים מסוימים ואת תחומי האחריות שלו.

ג. שימוש בתוכנות מחשב – כדאי לנצל את הנוכחות של מהנדס תכנון קונסטרוקציות על מנת לברר על שימוש בתוכנת מחשב. כל מהנדס תכנון מנוסה משלב את השימוש במחשב לצורך בניית קונסטרוקציות מבטון מזוין, בטון דרוך, פלדה, עץ רב שכבתי ועוד.

קונסטרוקצית פלדה

אפשרויות תעסוקה

האפשרויות העיקריות לעבודה בתור מהנדס תכנון קונסטרוקצית פלדה כוללות עבודה כעצמאי, או השתלבות בתפקידי מפתח של חברות בנייה. אפשרויות תעסוקה אחרות כוללות פיקוח על פרויקטים מטעם עיריות מקומיות או גופים הנדסיים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן