מנתח פלסטי

לעבוד כרופא מומחה לאא"ג

תפקידו של רופא אא"ג הוא לאבחן מצבים רפואיים ומחלות הקשורים בתחום התמחותו, כאשר אבחון פרטני ומדויק של הגורמים לבעיה מאפשר התאמת טיפול מתאים. היות ולעיתים קרובות מופיעים תסמינים שמקורם עשוי להיות נעוץ בגורמים שונים, על רופא מומחה לאא"ג לקבוע מהו המקור לתסמינים ובהתאם לכך להתאים את הטיפול הנדרש. חשוב לדעת כי תחום רפואת האף, האוזן והגרון כולל קשת נרחבת של תת התמחויות ועל כן, לא כל רופא אא"ג מוסמך להגיש את הטיפול הנצרך.

לאילו בעיות יוכל רופא אא"ג לספק מענה מקצועי?

בין היתר, רופא אא"ג אמור לתת מענה לבעיות מגוונות בהפקת הקול, לבעיות שמיעה, לדלקות אוזניים ולדלקות גרון שרופא המשפחה לא הצליח לתת להן מענה או במצבים בהם הדלקת הינה כרונית. בעיות אחרות שעשויות להגיע לפתחו של רופא אא"ג הן בעיות בבליעה, רופא אף אוזן גרוןסחרחורת, טנטון, הצטברות שעווה באוזניים, בעיות בנשימה דרך האף ועוד. תפקידו של רופא אא"ג דורש מיומנות גבוהה ומקצוענות שכן צרידות, לדוגמה, עשויה להיגרם מעייפות שגרתית במיתרי הקול, אך עשויה לשמש גם כתסמין מוקדם לנוכחותו של גידול סרטני באזור הגרון. גם לבעיות שמיעה עשויים להיות מגוון גורמים, כך שנדרש אבחון מקצועי, יסודי ומעמיק לבירור הגורם.

מה כוללים לימודי הרפואה בדרך לתואר הנכסף רופא אא"ג מומחה?

הדרך אל הקריירה כרופא אא"ג מורכבת ממספר שלבים. רופא אף אוזן וגרון הינו רופא מומחה, כך שלפני כן יש לסיים לימודי רפואה בהצלחה כמו גם את ההתמחות המקצועיות בתחום הרפואה ולהשיג תואר דוקטור. לאחר השגת תואר ד"ר, ניתן יהיה להמשיך להתמחות ברפואת אא"ג. בישראל, מסלול ההתמחות ברפואת אא"ג נפרש על פני כחמש שנים וחצי, כאשר ארבע וחצי מתוכן אמורות להתבצע במחלקת אא"ג, חצי שנה אמורה להתבצע במחלקת כירורגיה כללית וחצי שנה אחרת אמורה להתקיים במחלקה אחרת כמו הרדמה, טיפול נמרץ ועוד.

לפרטים נוספים כנסו לאתר icent המרכז לרפואת אף אוזן גרון ניתוחי ראש וצוואר

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן